تفاوت لاستیک بایاس و رادیال در آفرود

دسته بندی ها: لاستیک آفرود

تفاوت لاستیک بایاس و رادیال در آفرود

از هر راننده‌ای بپرسید تفاوت لاستیک بایاس و رادیال در آفرود را می‌گوید لاستیکهای رادیال بهتر از لاستیک بایاس هستند. در صنعت تایر به جز چند مورد خاص، تایرهای بایاس متوقف شده. اما تایرهای بایاس علی‌رغم عیب‌هایشان، مزیت‌های خاص خود را در شرایط خارج جادهای (آفرود) دارند.

تفاوت لاستیک بایاس و رادیال در آفرود

کاربرد لاستیک بایاس در آفرود:

لاستیک بایاس عملکرد بی نظیری در موقعیتهای آفرود مانند زمینهای گلی، صخره های ناهموار و مسیرهای پر دست انداز دارند. طراحی آج رویه ی لاستیک بایاس به نحوی است که گل و اجسام خارجی بتوانند سریعتر از شیارهای تایر خارج شوند تا چسبندگی تایر با سطح کاهش پیدا نکند. همچنین در تولید لاستیک بایاس از پلاستیک های نرمتر برای بهبود حرکت و چسبندگی در مسیرهای ناهموار، استفاده می شود. علاوه بر این به منظور جلوگیری از آسیب تایر، دیواره های لاستیک را تقویت می کنند.

از طرف دیگر تایرهای بایاس دوام چندانی ندارند و عملکردشان در جاده های معمولی ضعیف است. رانندگی با سرعت زیاد در شهر با لاستیک بایاس بسیار ناراحت کننده و پر سر و صداست. یک جفت لاستیک بایاس بیش از سی تا پنجاه کیلومتر دوام نمی آورد. حتی در شرایط آفرود، که لاستیک بایاس کم باد بهترین عملکرد را دارد, قسمت مرکزی لاستیک می کوبد.

کاربرد لاستیک رادیال در آفرود:

اگرچه  لاستیک بایاس برای دوستداران آفرود ایده آل است، اما اینطور نیست که بگوییم لاستیک;رادیال برای مسیرهای ناهموار مناسب نیست. برعکس، جدیدترین لاستیک های رادیال در شرایط آفرود تقریبا خوب عمل می کنند و با توجه به تطبیق پذیری بالایشان، هدایت فرمان فوق العاده ای در جاده، حتی در سرعت های بالا دارند