محافظت از لاستیک در فصل بهار

دسته بندی ها: تایر, دانستنی در مورد لاستیک

محافظت از لاستیک در فصل بهار

بالاخره فصل بهار رسید و اگر شما از فصل زمستان خسته شده‌اید، به این فکر کنید که تایرهای شما چه احساسی می‌توانند داشته باشند. شن و سنگریزه، چاله‌ها و تغییرات دمایی شدید، همه و همه می‌توانند روح لاستیکی تایر شما را آزرده کنند. نگهداری بهینه و مداوم نه تنها لاستیک شما را از این آسیب‌ها در امان می‌دارد، بلکه خود شما را هم از خطرات جاده‌ای دور می‌کند.

بررسی  منظم موارد زیر می‌تواند شرایط مناسبی را برای لاستیک شما فراهم کند:

متورم شدن تایر

محافظت از لاستیک در فصل بهار
محافظت از لاستیک در فصل بهار

آب و هوای زمستانی می‌تواند تایر شما را کم باد کند، به ازای هر 10 درجه فشار باد تایر یک تا دو درجه کاهش می‌یابد. رانندگی بر روی کم‌بادی و پربادی خطرناک است، به ویژه در جاده‌های خیس. فشار باد مناسب موجب فرمانگیری بهتر خودرو می‌شود، خودرو در فاصله کوتاه‌تری ترمزگیری می‌کند، طول عمر لاستیک را افزایش می‌دهد و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، با توجه به قیمتی که فرآورده‌های نفتی دارند.

دقت داشته باشید که برای اندازه‌گیری باد تایر می‌بایست حداقل 3 ساعت از آخرین رانندگی شما گذشته باشد. برای اندازه‌گیری فشار باد تایر به چشمان خود اعتماد نکنید.

 آج لاستیک

آج تایر موجب چنگ‌زنی لاستیک به سطح جاده میشود و با این کار خودروی شما را از لیز و یا سر خوردن باز می‌دارد. اگر آج لاستیک شما به یک شانزدهم اینچ رسیده وقت آن است که لاستیک خود را تعویض نمایید.

جا به جایی تایرها

جا به جایی تایرها می‌تواند عمر لاستیک را به حداکثر برساند. پیشنهاد شرکت مکسس برای شما این است که هر 6 تا 9 ماه و یا 9 تا 12 هزار کیلومتر لاستیک‌های خود را جا به جا کنید. از طرف دیگر، با جا به جا کردن تایرها می‌توانید متوجه هر گونه فرسودگی غیرعادی و در نتیجه نقص در سیستم تعلیق و جلوبندی خود شوید.

محافظت از لاستیک در فصل بهار
محافظت از لاستیک در فصل بهار

میزان بودن فرمان

شرایط آب و هوایی فصل زمستان به گونه ایست که موجب آسیب به جاده‌ها و در نتیجه نامیزان شدن فرمان شما می‌شود. اگر احساس می‌کنید خودروی شما به یک طرف متمایل است و یا به اصطلاح یکدست می‌کشد، وقت آن است که هرچه سریعتر به تعمیرگاه مراجعه نمایید.