بهترین لاستیک برای هیوندای ورنا

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

بهترین لاستیک برای هیوندای ورنا

هیوندای اکسنت نسل دوم که در کشورمان با نام هیوندای ورنا شناخته می شود در واقع به عنوان جایگزینی برای دوو سیلو بود که توسط شرکت رایان به بازار ایران ورود کرد. هیوندای ورنا یک محصول ساب کامپکت است که توسط هیوندای کره به تولید رسیده است. نسل اول هیوندای ورنا در سال 1993 معرفی شد و دومین نسل آن به بازار ایران راه یافت. هیوندای ورنا در زمان ورودش به عنوان خودرویی ارزان قیمت و مثل سایر تولیدات هیوندای نرم و با کیفیت بود. اما با این حال آنچنان که انتظار می رفت مورد استقبال مصرف کنندگان داخلی قرار نگرفت.

بهترین لاستیک برای هیوندای ورنا

بی شک هیوندای ورنا از نظر ظاهری خودروی چندان جذابی به نظر نمی رسد و نمی تواند نظر خریداران جوان را به خود جلب کند و بیشتر طرفداران آن افراد مسن و خانواده ها هستند. از هر طرف به هیوندای ورنا نگاه میکنیم جذابیت چندانی در طراحی آن نمی توان یافت که البته ایرادی هم به این موضوع نمیتوان وارد کرد چون طراحی هیوندای ورنا به سال ها پیش باز میگردد و نباید از آن انتظار یک خودرو امروزی را داشت.

هیوندای ورنا در بازار ایران با دو موتور 1.5 و 1.6 لیتری عرضه می شود. نسخه 1.5 لیتری آن با 4 سیلندر قدرتی معادل 91 اسب بخار و گشتاور 131 نیوتن متر عرضه می شود که قدرت را به وسیله جعبه دنده ای 5 سرعته به چرخ های جلویی انتقال می دهد. اما اگر تمایل به خرید نسخه اتوماتیک هیوندای ورنا دارید بد نیست بدانید که قدرت در این مدل از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تامین می شود که 105 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و برای انتقال این قدرت به چرخ های جلویی از جعبه دنده ای 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد.با این وجود هیوندای ورنا را نمیتوان خودرویی قدرتمند و با امکاناتی ویژه دانست و از آن انتظارات بالایی را داشت. ورنا بیشتر برای مصارف ساده شهری و کاربری معمولی مناسب است. به طوری که هیوندای ورنا در نسخه اتوماتیک هنگام عبور از مسیر هایی با شیب نسبتاً تند با سختی های زیادی روبرو می شود و این مورد کمی نا امید کننده است. البته ورنا یک ویژگی منفی دیگری هم دارد و آن کمبود آپشن و تجهیزات رفاهی بسیار ساده است که در آن استفاده شده و حتی برای در اختیار داشتن ساده ترین تجهیزات هم شما باید شخصاً در آن اقدام نمایید.

 با تمام این نقص ها ، هیوندای ورنا خودرویی کم خرج و با کیفیت در لوازم های مصرفی است و به ندرت شما را راهی تعمیرگاه میکند. کیفیت خودرو و قطعات آن هم در طول استفاده به نحوی بوده که در طول استفاده چند ساله به ندرت برای شما مشکل ساز می شود و از این بابت  هیوندای ورنا را می توان خودرویی اقتصادی با خرج کم برای صاحبش دانست.

هیوندای ورنا از چرخ هایی با سایز 13 اینچ بهره میبرند که با توجه به ابعاد و طراحی بدنه آن گزینه مناسبی به شمار خواهد رفت. سایز لاستیک هیوندای ورنا در حالت استاندارد 175/70R 13 است که در صورت تمایل به تغییر سایز لاستیک هیوندای ورنا می توان از 185/70/13 و 205/60/13 هم به عنوان گزینه های جایگزین در لاستیک ورنا استفاده کرد.

حتماً برای بسیاری از رانندگان ، انتخابی مناسب برای لاستیک هیوندای ورنا با بهترین کارایی و عملکرد در کنار ارزش خرید بالا ، سوالی بسیار مهم و مبهم بوده که تا به امروز جواب شفافی را برای آن پیدا نکرده اند. ما در این بخش از سایت یوزپلنگ قصد داریم تا به کمک شما عزیزان ، به بررسی بهترین و مناسب ترین سایز و برند برای لاستیک هیوندای ورنا پرداخته و شما را در مسیر خریدی هوشمندانه و مناسب همراهی کنیم.

شما می توانید هرگونه سوال و یا ابهامی را که در مورد سایز ، برند و … لاستیک هیوندای ورنا داشته باشید را در این بخش مطرح کرده تا مشاوران یوزپلنگ به همراه سایر کاربران به آنها پاسخ گو باشند.

سایز فابریک لاستیک هیوندای ورنا

175/70R 13

سایز جایگزین لاستیک هیوندای ورنا

185/70R 13

205/60R 13