چرا گاهی تایرهای نو دارای عملکرد فنی خوبی نیستند؟

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

چرا گاهی تایرهای نو دارای عملکرد فنی خوبی نیستند؟

گاهی ما با این مشکل روبرو می شویم که لاستیک نو را برای خودرومان خریداری می کنیم اما دارای عملکرد فنی خوبی نیستند ولی از علت آن آگاه نیستیم.در این پست ما سعی کرده ایم تا به مواردی بپردازیم که سبب می شوند لاستیک ها دارای عملکرد فنی خوبی نباشند.

چرا گاهی تایرهای نو دارای عملکرد فنی خوبی نیستند؟

علت عملکرد فنی نامطلوب تایرهای نو

تایرها متشکل از اجزای مختلفی می باشند که میتوان به ترکیب های لاستیکی، استیل و منسوجاتی اشاره کرد و کیفیت و دوام لاستیک ها به این اجزای سازنده بستگی داشته است. زمانی که لاستیک را می سازند با روغنی درون قالب پوشانده می شوند که این تایرها به قالبها چسبیده نشود.

این امکان نیز وجود دارد که در ابتدا میزان اندکی از این روغن  بر روی لاستیک شما باشد و همین موضوع میتواند کارکرد اولیه تایرها را کم کند. این روغن در حدود هشتصد کیلومتر اول کم کم از دیواره تایر جدا میگردد و وضعیت عملکرد اجزای مختلف تایرها را با هم محیا میکند. لازم است بدانید که تایرهای پیشین شما که به دلیل کم بودن عمق آج اقدام به تعویض آنها کرده اید در مسیرهای معمولی یا خشک با توجه به میزان تجربه رانندگان مسابقه های اتومبیل رانی نسبت به فرمان پذیری خودروی میتوانند بهتر پاسخ بدهند.

چرا گاهی تایرهای نو دارای عملکرد فنی خوبی نیستند؟

زمانی که لاستیک تولید می شود همانطور که اشاره کرده ایم داخل قالب با روغنی پوشیده می شود تا سبب شود تایر به دیواره قالب چسبیده نشود.

به صورت کلی میتوان گفت تایرهای شما دارای فرمان پذیری پایین تری هستند. این تایرها برای اینکه توانایی فنی خودشان را نشان بدهند نیاز به زمان و همچنین طی کردن مسافتی داشته اند.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید اگر قرار است که توانایی فنی تایرها نو را تست کنید احتیاطهای لازم را رعایت کرده و سپس اجازه دهید یک دوره ی مشخص طی شود تا این تایرها بتوانند توانایی فنی شان را نشان دهند نیازی نیست عجله ی در کارتان داشته باشید و بعدها در این خصوص با مشکل روبرو شوید.

نقش تایرها در خودروها

تایرها در کنترل نمودن خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و همان طور که کارشناسان سازمان استاندارد می کند تایرها میتوانند در جلوگیری از حوادث رانندگی موثر باشند. سوانح رانندگی بارها بر اثر مشکلات لاستیکی رخ داده اند و قطعا با وجود آگاه سازی رانندگان از چگونگی خرید لاستیک ها و نگهداری از آنها  می تواند منجر به کاهش میزان تصادفات شود.

رانندگان زیادی اصلا به این موضوع توجه نمی کنند و به لاستیک ها اهمیت نمی دهند و غافل از این هستند که این لاستیک ها در وضعیت ایمنی خودرو و حرکت آن بسیار حائز اهمیت می باشند. هر چقدر که شما در زمان خرید لاستیک و انتخاب آنها دقت کنید و همچنین از نحوه ی درست نگهداری آنها آگاه شوید در اصل به سیستم کلی خودروتان کمک کرده اید و موجب شده اید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

معمولا لاستیک های که در بازار وجود دارد دارای دو نوع هستند که با نام های رادیال و بایاس شناخته می شوند. کارشناسان می گویند لاستیک های بایاس از نوع تکنولوژی قدیمی می باشند و در ساخت آنها از رشته های نخی  و الیاف استفاده می شود ولی لاستیک های رادیال برای ساخت از آن ها از رشته های سیمی استفاده می گردد.

لاستیک خودرو پس از اینکه مسافتی را طی کردند مخصوصا لاستیک های جلو دچار فرسودگی و مستهلک می شوند و بهتر است ما پس از طی کردن هر پنج الی هشت کیلومتری برای عوض کردن جای لاستیک ها با یکدیگر اقدام کنیم. اما تایرهای جلو خودرو اگر اکسل جلو باشند خیلی زودتر ساییده خواهند شد. تایرهای جلو در پیچ ها وظیفه چرخش را بر عهده داشته اند.

وقتی می خواهید عملیات مربوط به مراقبت از تایرها را انجام بدهید و باد تایرها را تنظیم نمایید بهترین زمان وقتی است که تایرها سرد هستند و زمانی که باد را تنظیم می کنید باید مطمئن باشید که درجه باد دارای عملکرد صحیحی می باشد.