لاستیک چهار فصل

دسته بندی ها: خرید لاستیک, رینگ

لاستیک چهار فصل

استیک ها همه مثل هم به نظر می رسند، اما همانطور که می دانید لاستیک ها به طور گسترده ای در عملکرد ، سایز ، طول عمر و … متفاوت می باشند. پس چگونه می توان بهترین لاستیک را برای خودروی خود انتخاب کرد؟ عواملی زیادی همچون: صدای تایر، آب و هوا، فرمان پذیری، طرح آج ، قیمت و …  برای هر راننده ای مهم است و بسیاری از مصرف کنندگان همه ی این نکات و حتی بیشتر از اینها را در یک تایر می خواهند و اساسا این چیزی است که لاستیک های تمام فصول می توانند پاسخگوی آن باشند. جای تعجب نیست که در بازار تایر نیز ، فروش تایرهای تمام فصل، لاستیک های تابستانی و زمستانی و غیره را تحت تأثیر قرار میدهد.

پس در هنگام خرید لاستیک جدید یکی از نکاتی که بسیار باید به آن اهمیت داد ، نوع لاستیکی است که می خواهید انتخاب و خریداری کنید. نوع لاستیک باتوجه به شرایطی محیطی و آب و هوایی که شما در آنجا زندگی و همینطور نوع جاده ای که هرروزه در آن تردد می کنید باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به  دسته بندی لاستیک ها که متفاوت است و هر کدام برای یک شرایط جاده ای و آب و هوایی طراحی شده اند. به طور مثال: لاستیک زمستانی ، لاستیک تابستانی ، لاستیک آفرود ، لاستیک چهار فصل و …  لاستیک خود را انتخاب کنید. در اینجا به بررسی بیشتر لاستیک های چهار فصل ، که مناسب برای استفاده در آب و هوای ایران می باشد ، می پردازیم و خواهیم فهمید که این نوع لاستیک برای خودروی ما مناسب است یا خیر ؟

هنگام تصمیم گیری در مورد لاستیک های تمام فصل، گزارش مصرف کنندگان به چندین عامل عملکرد کلیدی اشاره می کند و تأکید بیشتری بر جنبه های مربوط به ایمنی،  ترمز، مقاومت در برابر خروج آب از شیارهای تایر و فرمان پذیری به آنها دارد. فاکتورهایی مانند: چسبندگی و طول عمر آج ، کمتر مورد توجه قرار می گیرند. لاستیک چهار فصل مناسب برای رانندگانی است که عملکردی همه کاره و در تمام فصل های سال از تایر خود انتظار دارند. تایرهای تمام فصلی (چهار فصل) می تواند یک انتخاب عالی برای هر خودرویی باشد. همه ی لاستیک های چهار فصل در شرایط مختلف جاده ای عملکردی متعادل دارند و باعث می شوند رانندگان در طول سال به آنها اعتماد کرده و از رانندی لذت ببرند. 

 همه تایرهای چهار فصل دارای چند ویژگی مشترک هستند . تمام تایرهای چهار فصل به گونه ای  ساخته شده اند که در طیف گسترده ای از شرایط آب و هوایی و دمایی مناسب می باشند و عملکرد خوبی را از خود ارائه می دهند.

  • لاستیک های چهار فصل دارای بلوک های آج در اندازه ها و شکل هایی هستند که می توانند عملکرد و چنگ زنی خوبی در شرایط برفی البته برف سبک و جاده های خیس و بارانی و خشک ارائه دهند.
  • لاستیک چار فصل معمولاً دارای کانال های باریک در سطح آج هستند که به افزایش چسبندگی در جاده های خیس یا برفی سبک کمک می کنند.
  • الگوهای منحصر به فرد آج لاستیک های چهار فصل به طور معمول ، سواری آرام و راحتی را برای سرنشینان انواع  خودروهای سواری ، کامیون ها ، شاسی بلند ها و کراس اوورها فراهم می کند.
  • لاستیک های چهار فصل در شرایط آب و هوایی و جاده ای بارانی و مرطوب و همچنین شرایط خشک و هوای گرمتر عملکرد خوبی دارند. اما برای بالاترین چسبندگی و حداکثر عملکرد فرمانپذیری و به منظور استفاده در مسابقات ورزشی در نظر گرفته نشده اند.
  • لاستیک های تمام فصلی در هوای زمستانی توانایی خوبی دارند ، اما هنگام رانندگی در شرایط شدیدتر مانند برف سنگین ، باران یخ زده و یخبندان عملکرد مطلوبی ندارند.

لاستیک چهار فصل

تفاوت لاستیک چهار فصل با لاستیک تابستانی و لاستیک زمستانی

اگر به دنبال لاستیکی هستید که در جاده ی خشک و گرم عملکرد بسیار عالی یا در فصول زمستان چسبندگی بیشتری داشته باشد ، ممکن است لاستیک های مخصوص تابستان یا زمستان را ترجیح دهید. لاستیک های تابستانی در خودروهای با کارایی بالا بهترین عملکرد را دارند و به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین چسبندگی و چابکی را در هوای گرم دارند.

با ساخت بهینه ، ترکیب لاستیک و سطح آج بیشتر در تماس با جاده ، قابلیت های عملکردی لاستیک های تابستانی عموماً بر حول محور ترمزگیری خوب ، حفظ تعادل در جاده های مارپیچ و … متمرکز شده است.

لاستیک های تابستانی نه تنها برای شرایط خشک ایده آل هستند ، بلکه الگوهای منحصر به فرد آج انها نیز به عملکرد بهتر تایر جهت تخلیه آب در جاده های بارانی کمک می کند تا در برابر هیدروپلنینگ مقاومت کند . با این حال ، لاستیک های تابستانی ممکن است چسبندگی لازم را در جاده های یخی یا برفی فراهم نکنند. برای مطالعه بیشتر درباره ی تفاوت لاستیک تابستانی و چهار فصل می توانید به وب سایت هایپرتایر مراجعه نمایید.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که زمستانهای بسیار برفی را مشاهده می کنید ، باید در هنگام تغییر فصل لاستیک های زمستانی را برای رانندگی در این فصل در نظر بگیرید. وقتی درجه حرارت کمتر از یخ زدگی و شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش بینی باشد ، لاستیک های زمستانی به دلیل ترکیبات خاص لاستیکی و طراحی شیارهای عمیق آج و همچنین شیارها و شکاف های ریزی که بر روی سطح تایر وجود دارد، انعطاف پذیری لاستیک را حفظ می کنند و به چنگ زنی در این نوع جاده ها نیز کمک می کنند . تراکم شکاف های ریز بر روی سطح این نوع تایرها باعث می شود تا لاستیک ها بتوانند بهترین چنگ زنی و چسبندگی را درشرایط برفی و یخی داشته باشند.

در لاستیک چهار فصل به دنبال چه چیزی باشم؟

در هنگام خرید لاستیک چهار فصل از خود سوال کنید که در یک لاستیک و تجربه رانندگی بهتر به چه چیزی اهمیت می دهید ؟ به محض شناسایی نیازهای خود ، می توانید شروع به جستجوی لاستیک موردنظری  که با معیارهایتان مطابقت دارد ، تمرکز کنید.

اگر در شرایط جاده ای خیس و بارانی رانندگی می کنید و عملکرد بهتر را در لاستیک تمام فصل ارزیابی می کنید؟ گزینه هایی مانند : لاستیک تراینگل با طرح گل های TR۲۵۷ ، TR۲۵۹ ، TC۱۰۱ ، TH۲۰۱  ، TR۲۵۸ ، TR۹۷۸ ، TR۲۹۲ و … می تواند بهترین انتخاب برای خودروی شما باشد. تراینگل یکی از تولیدکنندگان لاستیک سواری ، شاسی بلند و … است که لاستیک های با عملکرد بالا ، فصلی و چهار فصل را تولید و عرضه می کند.

برای دریافت اطلاعات و بررسی بیشتر درباره ی هر یک از طرح گل های تراینگل و همچین خرید لاستیک تراینگل می توانید به فروشگاه اینترنتی هایپرتایر که نماینده ی فروش لاستیک تراینگل در تهران می باشد ، مراجعه کنید و به آسانی و با اطمینان لاستیک خود را خریداری و در صورت نیاز نیز خدمات نصب و بالانس دریافت نمایید.

چرا یک تایر تمام فصلی انتخاب می کنیم؟

به طور کلی ، آنچه که یک شخص در یک لاستیک تمام فصلی دنبال می کند ، می تواند بسته به آنچه در تجربه شخصی خود در رانندگی ارزیابی می کند ، متفاوت باشد. یک لاستیک چهار فصل می تواند برای بسیاری از شرایط آب و هوایی که ممکن است در زندگی روزمره با آن روبرو می شویم ، سواری کارآمد و با کیفیتی به شما ارائه دهد. لاستیک های تراینگل در تمام فصل ها می توانند به شما کمک کنند تا با اطمینان در هر جاده ای حرکت کنید و از ان لذت ببرید . در ایران به جهت شرایط آب و هوایی مطلوب و معتدل بیشتر از لاستیک های چهار فصل و گاهی نیز لاستیک های تابستانی استفاده می گردد.

لاستیک چهار فصل