لاستیک هانکوک ساخت کجاست؟

دسته بندی ها: دانستنی در مورد لاستیک, لاستیک هانکوک

لاستیک هانکوک ساخت کجاست؟

شرکت تولید تایر هانکوک یکی از صنایع قدیمی کره جنوبی است که فعالیت خود را از میانه قرن بیستم میلادی آغاز کرد. هانکوک امروزه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر در دنیا است که علاوه بر کشورمان در سایر نقاط جهان نیز طرفداران بسیاری دارد. لاستیک‌های هانکوک سطح بالایی از کیفیت و دوام را با قیمتی ارزان‌تر از رقبای اروپایی ارائه می‌دهند، از این رو گزینه خرید افراد بسیاری را تشکیل می‌دهند.

تولید لاستیک رادیال بخش عمده تجارت شرکت هانکوک را تشکیل می‌دهد. تایرهای این برند از سایز رینگ 13 تا سایز رینگ 19 در بازار ایران موجود هستند که با توجه به نوع رینگ اتومبیل، می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. قیمت بالاتر لاستیک هانکوک در مقایسه با انوع دیگر لاستیک‌های کره‌ ای نقطه ضعف بزرگ این برند است که موجب شده تا مالکان خودروهای داخلی در بازار ایران به ندرت توانایی استفاده از این لاستیک را داشته باشند.

لاستیک هانکوک ساخت کجاست؟
لاستیک هانکوک ساخت کجاست؟

موفقیت لاستیک هانکوک در جلب نظر مثبت مصرف‌کنندگان ایرانی، سبب شد تا پای دیگر برندهای کره‌ای حوزه تایر نیز به بازار ایران باز شود. لاستیک کومهو و لاستیک نکسن دو برند دیگر کره‌ای بودند که در سال‌های نخستین دهه 1390 خورشیدی، حجم بالایی از فروش تایر خارجی در بازار ایران را به خود اختصاص داده بودند. لاستیک‌های کومهو و نکسن از نظر نرمی و راحتی سواری با هانکوک قابل مقایسه هستند، اما با قیمت کمتری به فروش می‌رسند که همین مزیت برای مصرف‌کننده ایرانی اهمیت بسزایی دارد.

شرکت لاستیک کومهو فعالیت خود را از دهه 1960 میلادی آغاز کرد و همانند رقیب نزدیک خود یعنی هانکوک، امروزه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر در جهان تبدیل شده‌است. لاستیک کومهو نزد مشتریان ایرانی به واسطه سواری فوق‌العاده نرم خود شهرت دارد و علاوه برآن با قیمتی مناسب‌تر نسبت به لاستیک هانکوک قابل خریداری است.

شرکت تولید لاستیک نکسن، قدیمی‌ترین تولیدکننده تایر در کره جنوبی است که با سابقه‌ای بیش از 70 سال، سهم پررنگی در ایجاد مفهوم لاستیک کره‌ای ایفا کرده است. شرکت نکسن تامین کننده لاستیک استاندارد بسیاری از خودروسازان آسیایی است، از این رو می‌توان لاستیک نکسن را به صورت استاندارد در محصولات کره‌ای و چینی مشاهده کرد. اکثر تولیدات لاستیک نکسن از نظر قیمت در سطحی مشابه لاستیک کومهو قرار دارند. طول عمر بالا، بزرگترین مزیت لاستیک نکسن برای خریداران محسوب می‌شود.

برند لافن یکی از زیرمجموعه‌های لاستیک هانکوک است که به عنوان لاستیک کره‌ای خوش قیمت در بازار جهانی شناخته شده‌است. به بیان دیگر برند لاوفن همان نقشی را برای هانکوک ایفا می‌کند که زیرمجموعه رودستون برای نکسن انجام می‌دهد. خط تولید برند لاوفن در اندونزی واقع شده‌است و در حقیقت برند هانکوک قیمت تمام شده محصولات لافن را با توجه به دستمزد پایین‌تر نیروی کار در اندونزی، متعادل نگه داشته است.

برند لاوفن حضور چشم‌گیری در بازار ایران ندارد، اما می‌توان برخی تایرهای لاوفن را در خرده‌فروشی‌های لاستیک یافت. لافن همانند رودستون لاستیک‌های باکیفیت و خوش‌قیمت را در اختیار مشتریانی قرار می‌دهد که به برندهای کره‌ای علاقه دارند اما با محدودیت بودجه مواجه هستند.

برندهای کره‌ای حوزه لاستیک در طول دو دهه گذشته، فروش بالایی را در ایران به خود اختصاص دادند تا جایی که حتی مالکان خودروهای داخلی نیز از این لاستیک‌ها برای اتومبیل خود استفاده می‌کردند. با این حال افزایش شدید قیمت لاستیک که از افزایش نرخ ارز نشات می‌گیرد، موجب شده تا ارزش خرید لاستیک کره‌ای برای خودروهای ایرانی به شدت افت کند.

لاستیک هانکوک ساخت کجاست؟
لاستیک هانکوک ساخت کجاست؟

هم‌اکنون قیمت لاستیک کره ای مناسب برای خودروهای داخلی، بیش از دوبرابر قیمت مشابه لاستیک ایرانی است. به عبارت دیگر مالک خودرویی همچون سمند یا پژو پارس می‌تواند با هزینه‌ای که صرف خرید یک جفت لاستیک کره‌ای می‌کند، دو جفت لاستیک ایرانی برای اتومبیل خود خریداری کند. در این بین عرضه انبوه لاستیک‌های چینی که حد فاصل بین لاستیک‌های ایرانی و لاستیک کره ای را پر می‌کنند، موجب کاهش تقاضا برای خرید لاستیک کره ای شده‌است.

به همین دلیل در جمع‌بندی این مطلب خرید لاستیک کره ای را به چند گروه از مشتریان توصیه می‌کنیم:

  • دسته نخست را مشتریانی تشکیل می‌دهند که مالک خودروهای داخلی هستند و نسبت به کیفیت سواری و حفظ سلامتی اتومبیل خود به شدت حساسیت نشان می‌دهند. برای این گروه از افراد خرید لاستیک کره ای خوش قیمت همچون تایرهای برند رودستون مفید خواهد بود.
  • دسته دوم مالکان خودروهای چینی مونتاژ داخل هستند. اگر به خاطر داشته باشید، این خودروها در گذشته‌ای نه چندان دور با لاستیک‌های برند نکسن به دست مشتریان می‌رسیدند؛ در حالی‌که هم‌اکنون لاستیک‌های ایرانی جایگزین لاستیک کره ای یا چینی نصب شده روی این خودروها شده‌است. بنابراین اگر مالک یکی از خودروهای چینی مونتاژ داخل هستید، پیشنهاد می‌شود با صرف هزینه بیشتر و خرید لاستیک کره ای، طول عمر اتومبیل خود را افزایش دهید و کیفیت سواری بهتری را تجربه کنید.
  • دسته سوم مالکان خودروهای وارداتی یا مونتاژ داخل هستند. بدیهی است که کیفیت لاستیک کره‌ ای قابل قیاس با کیفیت لاستیک‌های میشلن یا پیرلی نخواهد بود، اما خرید لاستیک کره‌ ای در این آشفته بازار، می‌تواند همزمان رضایت مالک اتومبیل را جلب کند و علاوه بر آن در صرفه‌جویی اقتصادی نیز موثر واقع خواهد شد.