سایز لاستیک پژو پارس

دسته بندی ها:  لاستیک پیرلی, بررسی یکپارچگی آج, خرید لاستیک, دانستنی در مورد لاستیک, دسته‌بندی نشده, راهنمای تنظیم باد و فشار, رینگ, رینگ های آلومینیومی, لاستیک آفرود, لاستیک پاترول, لاستیک تویو, لاستیک جی پلنت, لاستیک سواری, لاستیک کوپر, لاستیک کومهر, لاستیک میشلن, لاستیک نکسن, لاستیک هانکوک

سایز لاستیک پژو پارس

پژو پارس یکی از زیرمجموعه های خانواده پژو می باشد که سالیان زیادی است در بازار ایران به وفور مشاهده می شود. این خودرو که محصول ایران خودرو می باشد, تغییر چهره یافته خودرو پژو 405 می باشد که در شکل ظاهری آن از پژو 406 الهام گرفته شده است. جدای بحث کیفیت و خوبی یا بدی پژو پرشیا , این خودرو این قابلیت را دارد که لاستیک با سایزهای مختلفی را در زیر خود جا دهد.

سایز لاستیک پژو پارس

از طرفی, مسئله تغییر سایز لاستیک و اینکه چه سایز لاستیکی باعث افزایش عملکرد خودرو می شود, همواره یکی از سوالات متداول مشتریان در زمان خرید لاستیک می باشد. عموما رانندگان خودروهای مختلف بدلیل افزایش تعادل و قابلیت فرمانپذیری خودرو اقدام به تغییر سایز لاستیک خود می نمایند, که البته این مسئله در میان خودروهای ایرانی بسیار متداول می باشد. نکته ای که در ارتباط با تغییر سایز لاستیک خودرو باید در نظر داشت, اینست که نمی توان از سایز های خیلی کوچکتر و یا بزرگتر از سایز لاستیک استاندارد در زیر خودروی خود استفاده نمائید, زیرا که این مسئله ممکن است که منجر به کوبش خودرو و یا خرابی جلوبندی ماشین شود.

پژو پارس بطور فابریک با سایز 185/65R14 توسط شرکت ایران خودرو روانه بازار می شود, که 185 نشانگر پهنای لاستیک به میلیمتر, 65 ضریب منظر لاستیک به درصد و 14 قطر رینگ برحسب واحد اینچ می باشد. البته این خودرو در مدلهای سفارشی ELX و LX نیز تولید می شود, که ایران خودرو برای این دو مدل از رینگهای 15 اینچ در زیر خودرو استفاده می نماید. این خودرو, با توجه به قدرت نسبتا قوی موتور و بدنه سنگین ممکن است که در سرعتهای بالا به لحاظ تعادلی دچار مشکل شود. از اینرو, تعداد بسیار زیادی از دارندگان این خودرو که در جادهها تردد می کنند, بمنظور افزایش تعادل خودرو, اقدام به تغییر سایز لاستیک خودروی خود می نمایند.

 

سایز لاستیک پژو پارس

همانگونه که در بالا اشاره شد, متاسفانه یا خوشبختانه این خودرو این قابلیت را دارد, که سایزهای مختلفی از لاستیک را در زیر خود جای دهد, بدون اینکه این خودرو به لحاظ تعادلی دچار مشکل شود. برعکس بسیاری از خودروهای سبک سدان, که به سختی شاید می توان قطر رینگ خودرو را تغییر داد, این خودرو این قابلیت را دارد تا حتی از رینگ با قطر 15 اینچ نیز استفاده نمود, بدون اینکه خودرو از حالت استاندارد خارج شود. در این حالت نیز خودرو از گارانتی نمایندگی خارج نمی شود.

حال اگر قصد تغییر سایز لاستیک خودروی خود را دارید, بدون اینکه رینگ خود را تغییر دهید لاستیکهای زیر را می توانید برای خودروی خود استفاده نمائید. جدول زیر لیست سایز لاستیکهایی که برای پژو پرشیا با رینگ 14 اینچ می توانید استفاده کنید نشان می دهد:

ردیف سایز پهنا (میلیمتر) ارتفاع فاق لاستیک

(میلیمتر)

قطر رینگ

(اینچ)

توضیحات
1 185/65R14 185 25/120 14 مناسب برای سرعتهای درون شهری
2 195/60R14 195 117 14 ارتفاع این لاستیک از لاستیک فابریک کمتر می باشد
3 195/65R14 195 75/126 14 ارتفاع این لاستیک بیشتر از لاستیک فابریک می باشد وممکن است که به لحاظ ظاهری مورد پسند شما نباشد.
4 205/60R14 205 123 14 این لاستیک به لحاظ نزدیکی ارتفاع به لاستیک فابریک و تعادل بیشتر تقریبا می توان گفت که بهترین گزینه می باشد.

 

 

همانگونه که ذکر شد, می توان از رینگ با قطر 15 اینچ برای پژو پارس استفاده نمود بدون اینکه خودرو از استاندارد کارخانه خارج شود. جدول زیر لیست لاستیکهایی که با رینگ 15 اینچ برای پژو پرشیا می توان استفاده نمود را نشان می دهد:

ردیف سایز پهنا (میلیمتر) ارتفاع فاق لاستیک

(میلیمتر)

قطر رینگ

(اینچ)

توضیحات
1 185/65R15 185 25/120 15 با توج به تغییر رینگ لاستیک این دو سایز بهترین انتخاب برای پژو پارس می باشد.
2 195/60R15 195 117 15
3 195/65R15 195 75/126 15 اگرچه می توان این دو لاستیک را زیر خودرو استفاده نمود, اما این دو سایز باتوجه به تغییر قطر رینگ باعث افزایش ارتفاع لاستیک می شود و شاید به لحاظ ظاهری مورد پسند شما نباشد.
4 205/60R15 205 123 15

 

بطور کلی, اگر قصد تغییر سایز لاستیک خودروی خود را دارید حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می شود.

2- استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می شود.

3- همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.

در آخر,اگر در ارتباط تغییر سایز لاستیک خودروی خود احتیاج به راهنمایهای بیشتری دارید لطفا با فروشگاه الماس تایر تماس حاصل نمائید و یا از طریق ایمیل و یا ثبت نظر در محصول مورد نظر با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه الماس تایر مرجع تخصصی انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی خدمات زیر را می تواند به شما ارائه دهد:

1- فروش انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی

2- خرید لاستیک زیرصفری و تعویض با لاستیک های مورد نظر شما

3- ارائه خدمات تعویض و بالانس و جابجایی لاستیک

4- چکاپ دوره ای لاستیکها

5- ارسال لاستیک به تمام نقاط ایران