در فصل زمستان از تایر تمام فصلی استفاده کنیم یا زمستانی ؟

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

در فصل زمستان از تایر تمام فصلی استفاده کنیم یا زمستانی ؟

اکثر خودروها هنگام خروج از کارخانه به لاستیک های تمام فصل مجهز شده اند . از آنجا که این خودروها برای سواری نسبتاً آرام ، عمر خوب آج و عملکرد عالی در طول سال ساخته شده اند ، محبوبیت آنها جای تعجب ندارد . لاستیک های تمام فصلی عملکرد متنوعی دارند و برای شرایط مختلف از جمله جاده های مرطوب و رانندگی سبک در زمستان طراحی شده اند. لاستیک های فصلی ترکیبی از مزایای لاستیک های تابستانی و زمستانی را با هم ارائه می دهند.


لاستیک های تمام فصل در مقابل لاستیک های زمستانی
به منظور ارائه عملکرد خوب در شرایط رانندگی متنوع ، لاستیک های تمام فصل ناگزیرند برخی از حداکثر قابلیت های عملکرد تابستان و زمستان را به همراه داشته باشند . اما به این معنا نیست که لاستیک های تمام فصلی به اندازه تایرهای های زمستانی و تابستانی کنترل شدید و فرمان پذیری تیز را در شرایط هوایی نامناسب و شدید فراهم می کنند.

در فصل زمستان از تایر تمام فصلی استفاده کنیم یا زمستانی ؟

یک تایر تمام فصل برای کنترل شرایط شدید زمستانی مانند حرکت در برف زیاد و یا رانندگی روی یخ طراحی نشده است . به لاستیک های تمام فصل مانند کفش های فوتبال نگاه نکنید . آیا شما می توانید کفش های فوتبال را در تمام سال بپوشید ؟ نه کفش های فوتبال برای هر شرایطی ایده آل نیستند.
فناوری تایرهای تمام فصلی عملکرد بسیار خوبی را در طول سال برای رانندگانی فراهم می کند که در آب و هوای معتدل زندگی می کنند و در ماه های زمستان اغلب با سرمای شدید ، یخبندان و برف روبرو نیستند .
لاستیک های زمستانی و برفی برای شرایط واقعی زمستان طراحی شده اند
وقتی نوبت به رانندگی در هوای زمستان می رسد ، داشتن تایر مناسب اهمیت دارد. جاده های زمستانی از بارش شدید برف تا یخبندان های شدید غیرقابل پیش بینی هستند. این شرایط لاستیک ها را به چالش می کشد . با ترکیبی از دمای پایین ، یخ و برف می توان به بهترین وجه با لاستیک های زمستانی ، که به طور خاص برای قرار گرفتن در شرایط زمستانی طراحی شده اند ، همراه شد .
لاستیک های زمستانی ویژگی های خاصی دارند که آنها را منحصر به فرد می کند مانند : عمق آج ، الگوی آج و لبه های تیز .
آج لاستیک  : در سرما شدید ، آج لاستیک تمام فصل یا تابستان سفت می شود و کمتر قادر به ایجاد چسبندگی است . اما آج لاستیک های زمستانی به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیر اند و چنگ زنی بهتری را ارائه می دهند .
عمق و الگوی آج : ویژگی منحصر به فرد لاستیک های زمستانی عمق آج و الگوهای منحصر به فرد آج است. عمق آج باعث کاهش تجمع برف و ایجاد چسبندگی بهتر می شود. الگوهای آج لاستیک زمستانی به منظور هدایت برف و گل و لای و دفع آب طراحی شده است.
لبه های تیز : تایرهای زمستانی همچنین دارای لبه های تیز و تراکم بالای شیار یا به عبارتی هزاران شکاف کوچک در آج هستند که باعث ایجاد چسبندگی روی یخ می شوند.
لاستیک برفی یا لاستیک تمام فصلی : کدام یک بهترین هستند ؟
اسفاده از لاستیک های زمستانی یا لاستیک های تمام فصل به محل زندگی شما و شرایط رانندگی بستگی دارد . اگر هر سال بارش برف کمی می بینید ، لاستیک های تمام فصلی گزینه مناسبی هستند . اما اگر در منطقه ای هستید که که جاده های یخی همیشه برای شما مسئله ساز هستند ، نصب لاستیک های زمستانی یک اقدام احتیاطی نیست ، این یک اقدام ایمنی و ضروری است که می تواند جان شما را نجات دهد.
هنگام نصب لاستیک های زمستانی حتما به یاد داشته باشید که یک مجموعه کامل را نصب کنید. به طور مثال : اگر فقط لاستیک های جلو را تعویض کنید ، احتمال لغزندگی لاستیک های عقب را افزایش می دهید. به همین ترتیب ، قرار دادن لاستیک های برفی روی چرخ های عقب می تواند باعث از بین رفتن قدرت لاستیک های جلو شود و هدایت خودرو شما را غیرممکن کند و به یاد داشته باشید که هنگام ورود به فصل بهار ، تایرهای تمام فصل را با آنها جایگزین کنید .

توجه داشته باشید به دلیل اینکه در ایران زمستان های سختی نداریم ، تایرهای زمستانی توسط تولید کنندگان داخلی تولید نمی شود ،  تایرهای خارجی نیز به صورت محدود وارد می شود.