خرید لاستیک آفرود در رشت

دسته بندی ها: لاستیک آفرود

آشنایی با انواع لاستیک آفرود

یکی از مهم ترین قسمت در خودروهای خارج شهری و شاسی بلند  لاستیک آنهاست.

تایر آفرودی برای هر منظور تفریح، جنگل، کوه، صحرا و شن نوردی، ساحل و …  با طراحی خاص و آج متناسبی تولید شده است که قابل جایگزینی نیست.

لاستیک های آفرود به دلیل فراوانی تنوع و نوع استفاده در شرایط مختلف استفاده، دارای پیچیدگی های فراوانی هستند اما آنچه که به طور کل اهمیت دارد، تفاوت طرح آج لاستیک های آفرودی میباشد  که به دو نوع کلی All Terrain  و ‌Mud Terrain تقسیم می‌شوند.

لاستیک آفرود

AT : All Terrain یا لاستیک چند منظوره، قابلیت استفاده در جاده های شهری و همچنین تا حدودی خارج جاده ای را دارا می‌باشند.

MT : Mud Terrain یا مخصوص سطوح گل و برف، که برای شرایط خارج جاده ای طراحی شده است. البته با رعایت نکات حفظ و نگهداری از لاستیک میتوان از لاستیک های MT  در شرایط شهری و جاده ای نیز استفاده کرد.

طراحی و ساختار لاستیک آفرود

ساختار تایر آفرودی به دو نوع رادیال و بایاس تقسیم می‌شود. استفاده از لاستیک بایاس در شرایطی مانند شنزار و صحرا و لاستیک رادیال در شرایط های گل و لای و جنگلی توصیه می‌گردد.

لاستیک آفرودی و گل جنگی می‌بایست دارای دیواره دوبل و قوی تر از لاستیک معمولی باشند که در شرایط خاص بعد از کاهش باد لاستیک برای عبور از موانع، آسیب به دیواره وارد نشده و پنچر و یا سوراخ نگردد.

آج طراحی شده در دیواره لاستیک های MT به دلیل عبور از شرایط باتلاق و سخت خارج جاده ای‌ طراحی شده و فقط به دلیل زیبایی نیست. برخی از تایر ها همانند لاستیک مادزیلا، تا بن و لبه رینگ در دیواره لاستیک دارای آج می‌باشند که این تایر را به یکی از سرسخت ترین لاستیک های مناسب آفرود تبدیل کرده است.

برخی از برندهای غیر اصلی اقدام به تولید تایرهای آفرودی با دیواره های معمولی و مشابه لاستیک خودرو های سواری نموده اند. خریداران در هنگام خرید تایر آفرودی ارزان قیمت ، به این نکات توجهی نمی‌کنند اما بعد از مدت کوتاهی از استفاده از این تایر، متوجه ایرادات و عیوب لاستیک در حین استفاده خواهند شد.

هیچ گاه تایر مناسب شرایط خارج جاده ای و با گل جنگی را با مواد اولیه نا مرغوب و یا استاندارد های پائین تر از نیاز مشتری تولید نمی‌کنند.

 

قیمت لاستیک آفرودی

قیمت تایر آفرودی نسبت به لاستیک های درون شهری بالاتر است. قیمت لاستیک با آج MT که به اصطلاح به آفرودی و گل درشت معروف است، کمی بیشتر از لاستیک با آج AT یا به اصطلاح چهار فصل و شهری است. علت این اختلاف قیمت نیز تکنولوژي بالاتر تولید و عمق آج بیشتر لاستیک MT می‌باشد.

 

خرید لاستیک آفرود

در حال حاضر می توانید تایر آفرودی خود را از سایت الماس تایر تهیه کنید.همکاران پشتیبانی الماس تایر اماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

download 3