توصیه های الماس تایر

دسته بندی ها: دانستنی در مورد لاستیک, لاستیک سواری

توصیه های الماس تایر

فصل تابستان فصل مسافرت است. پس قبل از اینکه آماده ی سفر جاده ای شوید خوب است با هم نگاهی به چند توصیه برای داشتن سفری امن و آرام داشته باشیم.

گرما، دشمن لاستیک هاست

دمای بالای هوا در تابستان و همچنین گرم بودن سطح جاده احتمال بیش از حد گرم شدن لاستیک ها و در نهایت ترکیدن ناگهانی آنها را افزایش میدهد. در نتیجه قبل از هر سفری میزان فشار باد داخل لاستیک را بررسی کنید. اگر سفر جاده ای طولانی مدتی دارید به بازدید چشمی باد لاستیک ها بسنده نکنید. حتما نزد متخصص این کار رفته و لاستیک ها را تنظیم باد کنید.

بار اضافه نبرید

سبک سفر باشید. وسایل مورد نیاز و ضروری را همراه خود ببرید و از بارگذاری بار اضافی در ماشین خودداری کنید. سنگینی بیش از حد ماشین باعث افزایش مصرف سوخت نیز میشود.

توصیه های الماس تایر
توصیه های الماس تایر

لاستیک زاپاس را چک کنید

امروزه بسیاری از وسایل نقلیه مدرن لاستیک زاپاس ندارند. در اکثر خودروهای جدید از لاستیک های پنچررو (ران فلت) استفاده شده است. ما فرض را بر خودروهایی که عموم مردم از انها استفاده میکنند می گذاریم. زاپاس خودرو نیز باید باد مناسب داشته باشد.

لاستیک باید عمق آج مناسب داشته باشد

عمق آج مناسب نشانگر سلامت تایر شما است. عمق آج استاندارد ۱.۶  میلیمتر است. اگر عمق تایر خودرو شما از این میزان پایین تر شده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. به  طور کلی هر چه میزان اصطکاک اتومبیل با زمین کاهش پیدا کند، موتور نیاز به قدرت کمتری برای حرکت اتومبیل دارد و نهایتا بنزین کمتری مصرف می‌شود. همین نکته در رابطه با استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر از نمونه‌های معمولی و مورد استفاده در کارخانه صدق می‌کند. افزایش پهنای لاستیک مساوی است با افزایش مصرف سوخت.