تفاوت رینگ و قالپاق در چیست

دسته بندی ها: دانستنی در مورد لاستیک, دسته‌بندی نشده, راهنمای تنظیم باد و فشار, رینگ, رینگ های آلومینیومی

تفاوت رینگ و قالپاق در چیست

تفاوت رینگ و قالپاق در چیست

رینگ و قالپاق دو عضو جدا ناپذیر از لاستیک خودروی شما می باشند، طبیعی است که اگر تازه جزو دسته رانندگان خودرو شخصی قرار گرفته اید تفاوت این دو را ندانید،تیم تخصصی اتوصافکار در این مقاله به طور کامل درباره این دو موضوع بالای منبر می رود.

قالپاق خودرو چیست

تفاوت رینگ و قالپاق در چیست

قالپاق به انگلیسی (Hubcap) قطعه ای از لاستیک خودرو می باشد که در بخش نمای بیرونی چرخ قرار می گیرد، این قطعه علاوه بر این که به لاستیک شما زینت می بخشد از ورود آت و آشغال و گرد و خاک و چربی نیز جلوگیری می کند.

قالپاق ها به طور کلی مانند یک پوشش عمل می کنند، پوششی که باعث می شود نقاط اتصال رینگ و لاستیک که ظاهر دلچسبی ندارند را بپوشانند، البته این علت، دومین دلیلی است که قالپاق ها برای آن تولید می شوند! همانطور که اشاره کردیم هدف اصلی از تولید و پخش قالپاق ها، جلوگیری از ورود گرد و خاک و آلودگی به رینگ و لاستیک می باشد.

قالپاق ها انواع متفاوتی دارند

در واقع هر خودرو متناسب با محبوبیتی که دارد می تواند چندین قالپاق را روی چرخ های خود سوار کند، قالپاق ها از نظر سایز، رنگ و طرح متفاوت می باشند و می توانند ظاهر خودروی شما را دگرگون سازند.

برای مثال برای خودرویی مانند پراید، قالپاق های متنوعی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، یکی از آن ها زیبایی بیشتری دارد و دیگری به شدت از ورود اشیا و گرد و غبار جلوگیری می کند.

قالپاق ها از نظر جنس نیز تفاوت هایی دارند و تنها در دو جنس پلاستیک و فلزی تولید می شوند.

در بعضی از موارد مشاهده شده است که رانندگان قالپاق چرخ خود را کنده و دور می اندازند، این کار به شدت اشتباه است و باعث آسیب زدگی به رینگ و لاستیک می شود.

رینگ ماشین چیست

تفاوت رینگ و قالپاق در چیست

رینگ به انگلیسی (Rim) در واقع ساختار اصلی چرخ اتوموبیل را تشکیل می دهد، در واقع تایر ها بر روی رینگ قرار گرفته و باد می شوند.

رینگ ها هم مانند قالپاق ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام برای یک سری مدل های خودرو مناسب می باشد، همچنین رینگ هاهم مانند قالپاق ها دو نوع فلزی و پلاستیکی دارند

رینگ ها نیز علاوه بر اینکه زیبایی را به چرخ ماشین شما هدیه می کنند از جلوگیری اشیا آلوده به داخل لاستیک شما و همینطور انواع آلودگی ها جلوگیری می کنند

معمولا از رینگ ها برای خودرو های مدل بالاتر استفاده می شود(دلیلش در ادامه توضیح خواهد شد)، خودروهای داخلی و خارجی هر کدام رینگ های متفاوتی دارند که یا بر روی زیبایی تمرکز کرده اند و یا روی جلوگیری از آلودگی ها!

کدام برای شما مناسب تر است! رینگ یا قالپاق ؟

در واقع جواب این سوال به عامل های متفاوتی بستگی دارد، از مهم ترین عامل های تاثیرگذار می توان به : مدل خودرو شما، هزینه ای که در نظر گرفته اید و علاقتان اشاره کرد.

همه ما می دانیم که قیمت اجناس در روند تصمیم گیری برای خرید آن ها می تواند بسیار بسیار تاثیرگذار باشند، پس از همین ابتدا اشاره کنیم که قیمت رینگ ها چندین برابر قالپاق می باشد

در واقع اگر علاقه ای به هزینه های زیاد برای خودرو خود ندارید، خرید رینگ را باید به کلی کنار بگذارید، در واقع خرید قالپاق بسیار بسیار کم هزینه تر از رنیگ می باشد.اما کیفیت و زیبایی که رینگ دارد بدون شک قابل مقایسه با قالپاق نیست!

هرچقدر که مدل خودرو شما بالا تر باشد، خرید رینگ عقلانی تر به نظر می رسد، در واقع وضعیت در کشور ما جوری نیست که برای چیزی که ضروری نیست، هزینه بالا بپردازیم.

ولی در برخی از مواقع(معمولا برای جوانان این اتقاق رخ می دهد) نمی توان جلوی علاقه کسی به چیزی را گرفت، اگر به رینگ های خوشگل و پر زرق و برق علاقه دارید، آن را تهیه کرده و خودروی خود را جوری که می خواهید تزیین کنید.

تیم اتوصافکار امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید، در صورتی که در مورد انتخاب بین رینگ و لاستیک سوالی دارید در بخش نظرات آن را بپرسید!