۱۰ برند برتر لاستیک در سال ۲۰۱۹

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

۱۰ برند برتر لاستیک در سال ۲۰۱۹

برای همه ما پیش آمده که در زمان خرید لاستیک سوالاتی از این دست در ذهن ما بوجود آید:

  • یک لاستیک خوب از چه برندی است؟
  • بهترین لاستیک برای ماشین من کدام است؟
  • کدام یک از لاستیک‌های یک شرکت باکیفیت و بهترند؟
  • چه چیزی باعث تفاوت میان برندها می‌شود؟

در حقیقت برای این سوالات پاسخ روشنی وجود ندارد. به علاوه تولیدکنندگان برتر لاستیک، مدل‌های زیادی برای نیازهای مختلف دارند درحالی که به نظر نمی‌رسد خریدن لاستیک‌های پر زرق و برق، کمکی به رانندگی امن و راحت بکند.
با نگاهی به قطعات خودرو خواهیم دید که لاستیک‌ها نسبت به سایر قطعات خودرو از تنوع بالایی برخودار می‌باشند. اگر شما به کاتالوگ هر شرکت تولیدکننده لاستیک نگاهی بیاندازید، خواهید دید که انواع لاستیک‌ها از لحاظ قیمت و بسیاری ویژگی‌های دیگر با هم متفاوت هستند.

در این مقاله ما ۱۰ برند برتر تولید کننده انواع لاستیک در بازار را از نظر عملکرد، ایمنی، فاکتور خطر و کیفیت کلی بررسی کرده‌ایم. پس بدون تبلیغ برندی، بهترین برندهای لاستیک در سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی می‌کنیم.

michelin logo

۱- لاستیک میشلین

میشلین بلافاصله با رنگ سفید مارشمالو مانند خود، توسط یک شرکت فرانسوی که سابقه آن به قبل از ۱۸۸۹برمی‌گردد شناخته شد. امروزه میشلین یکی از بهترین برندهای بسیار شناخته شده در جهان است که از لاستیک دوچرخه گرفته تا هواپیماهای بزرگ را تولید می‌کند. سالها پیش میشلین شهرت خود را از لاستیک‌های درجه یکی که قابلیت رساندن سوخت به صرفه به هر لاستیک را داشتند، کسب کرد. بنا به دلایل بسیاری ما میشلین را به عنوان لاستیک درجه یک انتخاب کردیم که مهم‌ترین دلیل انتخاب این برند عملکرد خوب آن در برابر ریسک کمتر است.

کارشناسان در مراکز تحقیقاتی میشلین در سراسر دنیا همه روزه در تلاشند تا بهترین و منحصربه‌فردترین طراحی لاستیک را ارائه دهند. این تحقیقات ﺑﺎ ﺗﺴﺖ ﻭ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻻﺳﺘﯿﮏ‌های خودرو ﺁﻏﺎﺯ میﺷﻮند. سپس ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ لاستیک ﺧﻮﺩرو ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻥ به کار می‌برند.

گفته می‌شود که لاستیک کامیون ستون فقرات یک شرکت بزرگ تولید لاستیک است. به طور کلی تولیدات میشلین عبارت است از:

  • مسافرتی
  • کامیون/ SUV
  • کامیون تجاری

در ادامه مطلب دسته‌بندی‌های مختلف لاستیک میشلین آورده شده است تا با انواع لاستیک‌هایی که توسط این تولیدکننده عرضه می‌شود آشنایی کامل داشته باشید.

01 Michelin Defender

لاستیک‌های تمام فصل میشلین مدل Defender

میشلین یکی از بهترین تولیدکننده‌های لاستیک تمام فصل محسوب می‌شود. این نوع لاستیک‌ها برای خودروهای خانوادگی، مینی‌ون‌ها و کراس‌اوورهای ﮐﻮﭼﮏ (CUV) که به خودروهای نیمه شاسی شهرت دارند، ﻃﺮﺍﺣﯽ می‌شوند. ساختمان این لاستیک به گونه‌ای است که بسیار دیر فرسوده می‌شود و رانندگی راحتی را در شرایط مرطوب، خشک و یا زمستانی فراهم می‌کند.

02 Michelin Premier LTX

لاستیک بزرگراه میشلین مدل Premier LTX

مدل جدیدتر میشلین پریمیر LTX برای کامیون‌ها، SUVها و کراس‌اوورهای بزرگتر با تکنولوژی پیشرفته طراحی و برای رسیدن به یک رانندگی آرام و ایمن فراهم شده است. طراحی خلاقانه، عملکرد استثنائی و مصرف سوخت به‌صرفه از ویژگی‌های این لاستیک محسوب می‌شود.

برای اطمینان بیشتر راننده، تکنولوژی Evergrip (این تکنولوژی به معنای تغییر شکل شیارها در موقعیت‌های گوناگون است) در این نوع لاستیک‌ها قرار گرفته شده است تا توانایی توقف سریع خودرو حتی در جاده‌های مرطوب را داشته باشد.

03 Michelin LTX A T

لاستیک تمام سطح میشلین مدل LTX A/T

برای یک راننده کامیون یا SUV که زمان مشخصی را در جاده به سر می‌برد انتخاب لاستیک LTX A/T یک گزینه فوق‌العاده‌ای است که قابلیت‌های چند منظوره را در داخل یا خارج از جاده فراهم می‌کند.

این مدل شامل بلوک‌های آزاد عاج است که از یک ترکیب لاستیکی سبک ساخته شده است. علاوه بر این طرح لبه‌های تیز میشلین در گل، برف و یخ رد می‌اندازد که نشان‌دهنده یکی از بهترین برندهای لاستیک است.

04 Michelin Primacy MXM4

لاستیک ران فلت (پنچررو) میشلین مدل Primacy MXM4

این مدل یکی از بهترین مدل‌های شناخته شده در صنعت لاستیک است. برای خودروهای سواری لوکس و کوپه‌ها طراحی شده و قابلیت جابجایی همزمان و انقباض را در هر شرایط آب و هوایی دارد.

مدل Primacy MXM4  کمترین سر و صدای ممکن را برای قابلیت ران فلت فراهم می‌کند. به علاوه پاسخگوی جابجایی خوب و مصرف سوخت بصرفه است. این لاستیک، انتخابی ایده‌آل برای رانندگی در تمام طول سال است.

05 Michelin Latitude X Ice

لاستیک زمستانی میشلین مدل Latitude X-ICE

این تایر یکی از نخستین مدل‌های زمستانی بدون میخ میشلین برای کامیون‌ها و SUVهاست. ساخت این لاستیک به گونه‌ای است که ضمن داشتن عملکرد خوب در زمستان، عملکرد فوق‌العاده‌ای در جاده‌های خشک و تر دارد. این تایر با نماد کوه و برف شناخته می‌شود به این معنی که برای شرایط سخت زمستانی کاملا مناسب است.

06 Michelin Agilis

لاستیک تجاری میشلین مدل Agilis

میشلین اجیلیس برای ون‌های سبک تجاری ایده‌آل است. ساختار قدرتمند بدنه این مدل به منظور بارگیری بارهای سنگین، کشش عالی در شرایط مرطوب و خشک را به وجود می‌آورد. طراحی این مدل باعث عمر طولانی لاستیک و سواری روان آن می‌شود.

Goodyear logo 1
برند برتر لاستیک

۲- لاستیک گودیر

گودیر یکی از شرکت‌های معتبر آمریکایی و یکی از سازندگان اصلی لاستیک است و در حال حاضر رتبه بزرگترین تولید کننده لاستیک در جهان را دارد. جدای از آن که لاستیک گودیر بسیار مناسب اتومبیل‌های رالی یا NASCAR است نام لاستیک گودیر باکیفیت همراه شده است. این مفهوم موجب شده محصولات گودیر به یکی از بهترین برندها هم برای رانندگان حرفه‌ای و مسابقه‌ای و هم رانندگان عادی بهترین باشد.

تنها دلیلی که لاستیک گودیر برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای بهترین گزینه است، دوام بالای آن است. اتومبیل‌های مسابقه‌ای معمولا در سرعت‌های بالاتر از ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و نیاز به بهترین لاستیک‌ها دارند.

لاستیک گودیر بخاطر فرسایش دیر هنگام، دوام بالا، اصطکاک مناسب با سطح جاده و جابه‌جایی فوق‌العاده بسیار مورد تمجید مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

گودیر ابتدا با فروتنی به عنوان تولید کننده لاستیک دوچرخه شروع به کار کرد و امروز این برند دارای لاستیک‌های مختلف برای انواع کاربردهاست. از جمله:

  • مسافرتی
  • کامیون (SUV)
  • تریلی
  • کامیون‌های تجاری
  • ماشین‌های باغبانی
  • ماشین گلف
  • ماشین‌های ساختمانی
  • ماشین آلات کشاورزی

بهترین مدل‌های لاستیک‌های گودیر کدام‌اند؟

01 Assurance Fuel

لاستیک تمام فصل گودیر مدل Assurance Fuel Max (تضمین حداکثر سوخت)

لاستیک گودیر Assurance Fuel Max بهترین لاستیک تمام فصل گودیر است که برای خودروهای شخصی، کوپه‌ها و مینی ون‌ها ساخته شده است. همانطور که از نامش پیداست طراحی این مدل بیشتر بر روی مصرف سوخت عالی تمرکز دارد. الگوی عاج بهینه‌سازی شده با ترکیب خاصی، برای کاهش مقاومت در چرخش و بالا بردن بهره‌وری ساخته شده است.

این مدل گودیر در مصرف انرژی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر بر ساعت از گاز مصرفی را در طول عمر هر چهار لاستیک صرفه‌جویی می‌کند.

02 Wrangler SR A

لاستیک مخصوص بزرگراه گودیر مدل Wrangler SR-A

این مدل یکی از معتبرترین لاستیک‌های بزرگراه گودیر است که برای وانت کامیون‌ها، SUVها، خودروهای نیمه شاسی و اتومبیل‌های اسپرت ساخته شده است.

لاستیک Wrangler SR-A به گونه‌ای طراحی شده تا صدا و ارتعاش را به حداقل رسانده و سختی رانندگی کردن در انواع جاده‌ها همچون جاده‌های شنی یا جاده‌هایی با برف سبک را کاهش دهد.

لاستیک تمام سطوح گودیر مدل Wrangler Trailrunner AT

مدل فوق به عنوان یکی از بهترین لاستیک‌های خودرو در بازار است و تطبیق‌پذیرترین مدلی است که می‌توانید بیابید. Trailrunner به لطف اتصال بلوک‌های بزرگ عاج عملکرد خوبی در تمام سطوح ناهموار جاده از خود نشان می‌دهد. این تایر در ابتدا در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، این نوع تایر به دلیل سفتی و جابجایی عالی، بسیار مشهور است و طراحی آن بسیار مناسب رانندگی در بزرگراه‌ها و مسافت‌های طولانی هموار است.

لاستیک ران فلت گودیر مدل Eagle F1 Asymmetric A/S ROF

مدل فوق یکی از بهترین برندهاست که جزو لاستیک تمام فصل محسوب می‌شود و برای رانندگی در سطح صاف مناسب می‌باشد. این مدل در زمان پنچری قابلیت حرکت داشته و همچنین از پاسخدهی استثنائی در پایداری زاویه و کشش فرمان برخوردار است.

تکنولوژی TredLock در این مدل با دارابودن لبه‌های قدرتمند، کشش بی‌نظیری در جاده‌های مرطوب یا خشک ایجاد می‌کند که سبب شده این لاستیک یکی از بهترین لاستیک‌های خودرو در دسته ران فلت شود.

لاستیک گل و لای گودیر مدل Fierce Attitude M/T

مدل Fierce Attitude M/T برای رانندگی در گل و لای طراحی شده است. این مدل دارای ویژگی‌های بسیاری است که به سبب همین ویژگی‌هاست که گودیر یکی از بهترین برندهای لاستیک شناخته شده است.  ویژگی ابتکاری که در این مدل وجود دارد محافظ Rim Flange است که آسیب‌های احتمالی به رینگ را در رانندگی در جاده‌های خاکی به حداقل می‌رساند. لبه‌های زخیم عاج این لاستیک در گل و لای عمیق عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

لاستیک زمستانی گودیر مدل Ultra Grip Ice WRT

در میان لاستیک‌های زمستانی مدل Ultra Grip Ice WRT گودیر، با مهار سختی جاده‌های لغزنده، از لغزش خودرو به خوبی جلوگیری می‌کند و تعادل خودرو را در این جاده‌ها به خوبی حفظ می‌نماید.

در طراحی این مدل از تیغه‌های دو بعدی در مرکز لاستیک استفاده شده که قدرت فوق العاده‌ای را در هنگام توقف و شروع حرکت ایجاد می‌کند.

این مدل با نماد کوهستان و برف همراه است، که نشان دهنده توانایی حرکت خودرو در جاده‌های سخت زمستانی است.

لاستیک تجاری گودیر مدل Cargo

لاستیک Cargo برای رانندگی در بزرگراه‌ها طراحی شده است. این مدل با طراحی منحصر به فردی که دارد عمر لاستیک را طولانی‌تر می‌کند. داشتن عاج‌های عمیق، طراحی شطرنجی و لبه‌های نیمه‌باز تایر، همگی در عمر زیاد لاستیک اثرگذار هستند. همچنین این ساختار سبب سایش یکنواخت سطح لاستیک شده و کمترین صدا را در حین رانندگی ایجاد می‌کند.

لاستیک تریلر گودیر مدل Marathon

لاستیک Marathon گودیر می‌تواند بهترین انتخاب برای تریلرها باشد زیرا این لاستیک از ویژگی‌های کاربردی بسیاری برخودار است. لاستیک فوق برای رانندگی‌های طولانی مدت طراحی شده است تا راننده سواری نرم و روانی را با آن تجربه کند. همچنین دیواره بسیار مقاوم این تایر سبب شده تا در مسیرهای سخت عملکرد فوق‌العاده داشته باشد.

لاستیک مخصوص ماشین‌های باغبانی و گلف گودیر مدل Soft Trac

لاستیک گودیر مدل Soft Trac با شکل عاج دکمه‌ای و سطح عریضی که دارد کشش و عملکرد بی‌نظیری بر روی چمن و خاک نشان می‌دهد. ساختار این تایر، فشار کمی بر روی زمین ایجاد می‌کند تا استفاده از آن آسان و راحت باشد.

لاستیک ماشین آلات ساختمانی گودیر مدل Sure Grip Lug I-3

این مدل لاستیک گودیر مدتهاست که برای تجهیزات ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حفاری گسترده، همپوشانی، جذب و کشش بی‌نظیری را ایجاد می‌کند که از بین نمی‌رود.

لاستیک ماشین‌های کشاورزی گودیر مدل Power Torque

این مدل یکی از جدیدترین مدل‌های گودیر است. لاستیک Power Torque طوری ساخته شده که سخت‌ترین کارهای کشاورزی را به راحتی انجام می‌دهد. ساختار با دوام و مستحکم آن بدون فشار زیاد برای موقعیت‌های سخت کاملا آماده شده است. نیازی به گفتن نیست که این مدل چقدر در میان کشاورزان محبوب است.

continental
برند برتر لاستیک

۳- لاستیک کنتیننتال

لاستیک کنتیننتال در این دسته‌بندی سومین جایگاه را از آن خود کرده است. شرکت تولیدکننده لاستیک کنتیننتال، از سال ۱۸۷۱ در کشور آلمان آغاز به کار کرده است. طی یک قرن و نیم کنتیننتال به یکی از تولیدکننده‌های مورد اعتماد انواع لاستیک، از اتومبیل‌های پیشرفته ورزشی گرفته تا موتور سیکلت تبدیل شد.

کنتیننتال به دلیل تولید برخی از بهترین مدل‌های لاستیک خودرو و مدل‌های تخصصی برای خودروهای لوکسی چون BMW و مرسدس بنز بسیار شناخته شده است. همچنین این برند به علت داشتن لاستیک‌هایی با ترکیبات منحصر به فرد، جا به جایی ایمن و راحت، عملکرد بی‌نظیر در جاده‌های خشک و مرطوب نیز شهرت پیدا کرده است.
قیمت لاستیک‌های کنتیننتال در مقایسه با برخی از برندهای برتر و باکیفیت لاستیک، معمولا کمی پایین‌تر است. این شرکت نیز همچون سایر برندها، لاستیک‌های تولیدی خود را با کاربری‌های مختلفی ارائه می‌دهد که عبارت است از:

  •  مسافری
  •  کامیون / SUV
  • کامیون / تجاری

در ادامه انواع مختلف لاستیک‌های کنتیننتال آورده شده است.

لاستیک تمام فصل کنتیننتال مدل TrueContact Tour

TrueContact Tour یکی از شناخته شده‌ترین لاستیک‌های تمام فصل در بازار است. تکنولوژی EcoPlus در این مدل، به طرز باور نکردنی از فرسوده شدن زود هنگام عاج جلوگیری کرده و باعث مصرف به اندازه سوخت در جاده‌های خشک، تر و زمستانی می‌شود.

لاستیک بزرگراه کنتیننتال مدل ContiTrace

مدل فوق لاستیکی قدرتمند برای رانندگی در بزرگراه و برای کامیون‌ها و SUVهاست. الگوی مبتکرانه عاج‌ها و ترکیبات بی‌نظیر به کار رفته در ساخت لاستیک، در جاده‌های خشک، مرطوب و برفی کاملا کاربردی است. فرسایش در این نوع لاستیک‌ها در طولانی مدت رخ داده و رانندگی با آنها نرم و روان خواهد بود.

لاستیک تمام سطح کنتیننتال مدل TerrainContact A/T

یکی از بهترین لاستیک‌های کنتیننتال برای رانندگی در تمام سطوح این مدل است. این لاستیک کامیون‌ها و SUVها را در بالا و پایین‌های خارج از جاده در تعادل کامل نگه می‌دارد. در حالی‌که عاج‌ها اصطکاک بی‌نظیری در سطوح خارج از جاده دارند، تکنولوژی EcoPlus  در آنها به شما امکان کیلومترها رانندگی در جاده‌های خاکی با مصرف سوخت بهینه را می‌دهد.

EcoPlus به همراه فناوری ComfortRide کمک می‌کند تا تجربه راحت و آسوده‌ای در رانندگی در انواع جاده‌ها داشته باشید. این لاستیک به روشنی ثابت می‌کند که یکی بهترین مدل‌های کنتیننتال در بازار است.

لاستیک اسپورت کنتیننتال مدل CrossContact UHP

ویژگی که لاستیک‌های کنتیننتال در میان سایر برندهای برتر دارد داشتن لاستیک‌های اسپورت فوق‌العاده است. مدل CrossContact UHP یکی از بهترین لاستیک‌ها با کارایی بالا در بازار است.

الگوی عاج‌های نامتقارن به طور خاص برای شتاب زیاد و قابلیت ترمز سریع طراحی شده است. این مدل برای جذب بهتر با سطح جاده در تمام فصول و همچنین پاسخگویی بهتر در حمل و نقل، ساخته شده و به کامیون‌ها وSUVها فرصت یک رانندگی استثنائی در جاده‌های خشک و مرطوب را می‌دهد.

ContiProContact SSR

لاستیک ران فلت کانتیننتال مدل ContiProContact SSR

دیواره‌های لاستیک مدل ContiProContact SSR به شدت مستحکم بوده تا خودرو بعد از یک پنچری قابل توجه تا ۸۰ کیلومتر قابلیت حرکت داشته باشد.

به علاوه، این مدل با پلیمرهای پیشرفته در عاج لاستیک ساخته شده است تا در تمامی انواع جاده‌ها، جابجایی فوق‌العاده و مطمئنی داشته باشد.

ContiProContact SSR قابلیت یک لاستیک تمام فصل را دارد همچنین مقاومت کم در چرخش و مصرف سوخت به صرفه‌ای که ارائه می‌دهد سبب شده تا این مدل انتخابی ایده‌آل برای رانندگان محافظ کاری که هنوز با قیمت آن کنار نیامده‌اند، باشد.

لاستیک زمستانی کانتیننتال مدل WinterContact SI

این تایر یک مدل مسافرتی فوق العاده است که با داشتن تکنولوژی PolarPlus انقباض بی‌نظیری در جاده‌های یخ، برف و جاده‌های مرطوب دارد.

PolarPlus یک ترکیب لاستیکی محتوی سیلیس بالا به همراه مخلوط لاستیک طبیعی و مصنوعی است. علاوه بر این تکنولوژی، WinterContact SI دارای یک شیار عمیق در هر دو شانه برای کمک به راننده در تشخیص فرسودگی نامتعادل و سایر مشکلات مکانیکی است.

لاستیک تجاری کنتیننتال مدل VancoFourSeason

لاستیک فوق با کاربری چهار فصل و مناسب رانندگی در بزرگراه ساخته شده است. این تایر بسیار عالی و مناسب برای ون‌ها ،SUVها و کامیون‌های متوسط در رانندگی‌های طولانی مدت است.

ساخت و ساز منحصر به فرد این تایر و مقامت بالای آن در برابر پدیده هیدروپلنینگ یا لغزش خودرو بر سطح آب، سواری آرام و روانی را در بسیاری از شرایط فراهم می‌آورد. در نهایت، طراحی دو جداره این مدل برای رانندگی‌های طولانی در جاده بسیار مناسب است.

bf goodrich logo
برند برتر لاستیک

۴- لاستیک BF Goodrich

گودریچ یکی دیگر از برندهای اصلی تایر ساخت امریکاست که با قدمتی بیش از ۱۱۵ سال فعالیت می‌کند. بی اف گودریچ یک نام تجاری شناخته شده در میان بهترین تولیدکنندگان لاستیک اتومبیل است که هدفش تجربه رانندگی آسان و روان مصرف کنندگانش است.

مهندسانی که در پشت صحنه کار می‌کنند اغلب تعطیلات آخر هفته خود را در جاده‌های خاکی، مسابقه‌ها و رفتن به ورزش‌هایی با وسایل موتوری صرف می‌کنند تا با این کار شکاف میان تولیدکنندگان و مشتریان را کم کنند.

به عنوان یکی از بهترین برندهای تایر، تمرکز بی اف گودریچ بر روی تایرهای کاربردی و کامیون یا SUV است. گوریچ نام تجاری خود را به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ تایر، بخاطر تولید لاستیک‌های خارج از جاده به دست آورده است.

مدل‌های جدید لاستیک‌های این شرکت، که با کیفیت بی‌نظیر ساخته شده‌اند، به راننده‌ها محصولی فوق العاده قابل اعتماد را ارائه می‌دهد که می‌توانند در سخت‌ترین سطوح بدون توقف رانندگی کنند.

بی اف گودریچ مدل های مختلف تایر را در دسته‌های زیر ارائه می‌دهد:

  • مسافرتی
  • کامیون (SUV)

در ادامه برخی از بهترین لاستیک‌های بی اف گودریچ به همراه ویژگی‌های مهم آن‌ها آورده شده است.

لاستیک تمام فصل اف بی گودریچ مدل Advantage T/A Sport

این مدل یکی از بهترین مدل‌های بی اف گودریچ است که با تکنولوژی ۳D Active Sipe و همچنین با برخورداری از لبه‌های تیز، اصطکاک بی‌مانندی را در جاده‌های مرطوب و برفی سبک، فراهم می‌آورد.

به علاوه، در لاستیک تمام فصل گودریچ از تکنولوژی جدیدی به نام Aqua-Flume استفاده شده است که با داشتن ترکیب سیلیس و لاستیک، اصطکاک مناسبی را به وجود می‌آورد. برخورداری از این تکنولوژی‌ها و شیارهای عمیق عاج در این لاستیک، سبب افزایش طول عمر این لاستیک تمام فصل شده‌اند.

لاستیک بزرگراه بی اف گودریچ مدل Long Trail T/A Tour

Long Trail T/A Tour برای وسایل نقلیه سبک و ورزشی طراحی شده است. دقت و فرمانپذیری بالا به همراه فرسایش طولانی مدت در تمام فصول، به رانندگان تضمین شده است.

لاستیک تمام سطح بی اف گودریچ مدل All-Terrain T/A KO2

این مدل که باز طراحی مدل اصلی است دارای ۲۰٪ سختی بیشتر در جداره‌هاست. افزایش سختی در این لاستیک‌ها برای رانندگی بر روی تمام سطح‌ها اعمال شده است. بر روی مدل All-Terrain T/A KO2 آزمایش تکنولوژیCoreGard  انجام شده است و همچنین این مدل از یک الگوی نوآورانه عاج لاستیک که حاشیه آن را گسترش می‌دهد، برخوردار می‌باشد.

لاستیک مناسب گِل و لای بی اف گودریچ مدل Mud-Terrain T/A KM 2

این لاستیک برای کسانی که مشتاق ماجراجویی‌های بدون ترسند و افرادی که به رانندگی در جاده‌های خاکی علاقه‌مندند، طراحی شده است. ساخت و ساز مقاوم در برابر برش و ضربه، احتمال خطر را به حداقل می‌رساند و رانندگی با خاطر آسوده را ممکن می‌کند. این مدل با داشتن کمربند دو طرفه فولادی در کنار جداره برای افزایش قدرت در مخاطره آمیزترین جاده‌ها و تقریبا هر شرایط آب و هوایی ساخته شده است.

bridgestone logo
برند برتر لاستیک

۵- لاستیک بریجستون

بریجستون، یکی از تولیدکنندگان بزرگ تایر است که در دو شرکت مختلف ریشه دارد. فایرستون که در سال ۱۹۰۰ در ایالات متحده تاسیس شد و بریجستون که در سال ۱۹۳۱ در ژاپن تاسیس شد. این ادغام در سال ۱۹۸۸ اتفاق افتاد که آن را بزرگترین تولیدکننده رینگ و لاستیک در دنیا کرد. بریجستون برای توسعه لاستیک‌های رادیال مورد ستایش قرار گرفته است و با تولیدات متفاوت خود صنعت لاستیک را برای همیشه دگرگون کرد.

تا به امروز، بریجستون در میان علامت‌های تجاری برتر، به عنوان یکی از مبتکرترین تولیدکنندگان در صنعت قطعات خودرو، شهرت بسیاری کسب کرده است. در حال حاضر این برند برای کاهش انتشار گاز CO2 و همچنین استفاده از منابع تجدیدپذیر در محصولات خود، پیشرو است. این شرکت مجموعه‌ای از مدل‌های تایر را برای گروه‌های زیر ارائه می‌دهد:

  • مسافرتی
  • کامیون /SUV

با ویژگی‌های شاخص انواع تایرهای بریجستون در ادامه بیشتر آشنا شوید.

لاستیک تمام فصل بریجستون مدل  Ecopia EP422

این تایر تمام فصل، یک تجربه مطمئن و همه جانبه از رانندگی را برای خودروهای سواری و مینی ارائه می‌دهد. رانندگان به طور مداوم در مورد فرمانپذیری و راحتی که این مدل ارائه می‌دهد صحبت می‌کنند. طراحی سازگار با محیط زیست سبب کاهش فرسایش زود هنگام و مصرف سوخت بصرفه می‌شود.

لاستیک بزرگراه بریجستون مدل Dueler H/L 422 ECOPIA

این مدل یکی از بزرگترین تایرهای بزرگراه از برند بریجستون است و راحتی و حمل و نقل باورنکردنی برای کامیون‌ها و SUV‌ها فراهم می‌کند. مدل فوق به طور پیشنهادی برای کراس‌اوورها و وسایل نقلیه ورزشی، طراحی شده است. این مدل توانسته قابلیت‌های کششی خود را در طول سال و تمامی فصول افزایش دهد. تکنولوژی NanoPro به کار رفته در لاستیک Dueler H/L 422 ECOPIA برای به حداقل رساندن مقاومت و از دست دادن انرژی است.

لاستیک تمام سطح بریجستون مدل Dueler A/T REVO 2

این مدل منحصر به فرد با عاج‌های متعادل طراحی شده است تا یک سواری فوق‌العاده راحت را در سطوح مختلف ایجاد نماید. این راحتی شامل عملکرد عالی در هر دو سطح آسفالت و جاده‌های خاکی است. حاشیه باز این تایر سبب شده است تا انتخاب خوبی برای حمل و نقل آسوده در هر دو جاده مرطوب و خشک باشد. علاوه بر این، حفره‌های داخلی و شیارهای دندانه‌دار نیز باعث افزایش انقباض در هوای برفی می‌شود.

لاستیک ران فلت بریجستون مدل Driveguard RFT

این تایر با عملکرد بالا، یکی از جالب‌ترین گزینه‌های جایگزینی لاستیک است که می‌توانید پیدا کنید. علاوه بر عملکرد بالا، این مدل به گونه‌ای طراحی شده است تا فرسایش طولانی مدت و مقاومت بالا در برابر پنچری داشته باشد.

همچنین مدل فوق برای رانندگی در جاده‌های مرطوب و خشک، راندمان مصرف سوختی شگفت انگیزی را نشان می‌دهد که به سبب آن، این تایر یکی از بهترین لاستیک‌های قابل اطمینان برای رانندگان تبدیل شده است.

لاستیک اسپورت بریجستون مدل Dueler H/P Sport

مدل Dueler H/P Sport طوری طراحی شده تا تعادل فوق‌العاده‌ای از راحتی، فرمانپذیری و عملکرد بالا ارائه دهد. این مدل ساختار کربنی بالایی دارد، به این معنی که در برابر تراشیدن، ترک خوردگی و همچنین سایش و پارگی بسیار مقاوم است.

لاستیک زمستانی بریجستون مدل Blizzak WS80

Blizzak WS80 یکی از پرفروش‌ترین لاستیک‌های زمستانی در بازار است. انقباض فوق‌العاده این مدل، امنیت و سلامت را در زمستان تضمین می‌کند. عاج‌های این لاستیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا آب از داخل شیارها به سادگی خارج شده و تماس لاستیک با سطح جاده به خوبی برقرار شود به این ترتیب از بروز لغزش خودرو بر سطح آب جلوگیری خواهد شد. همچنین شیارهای زیگزاگی و لبه‌های تیز تایر تعادل وسیله نقلیه را به خوبی حفظ می‌کنند.

cooper logo

۶- لاستیک کوپر

شرکت کوپر تایر، یکی از برندهای برتر تایر در آمریکاست که در سال ۱۹۱۴ تأسیس شد. از روز اول این شرکت ماموریت خود را بر روی تایرهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب قرارداده است.

در مدت فعالیت این شرکت، لوگوی کوپر یکی از نمادهای سرشناس در صنعت تایر است. این تولیدکننده همواره شهرت خود را با ارائه آخرین فناوری روز در هر محصول، حفظ کرده است.

مهندسین هنگام طراحی و ساخت عاج لاستیک‌ها برای فرمانپذیری بهتر لاستیک در تمام جاده‌ها، چه جاده مرطوب، خشک، برف یا یخی، مدل‌های تخصصی را ارائه می‌کنند. این شرکت لاستیک‌های خود را برای کاربری‌های زیر تولید می‌نماید.

  • مسافرتی
  • کامیون/ SUV

برای آن که بیشتر با انواع لاستیک کوپر آشنا شوید ویژگی‌های برخی از آنها در ادامه شرح داده شده است.

لاستیک تمام فصل کوپر مدل Evolution Tour

از آنجا که کوپر یکی از بهترین برندهای تایر در بازار است، جای تعجب ندارد که مدل Evolution Tour یکی از محبوب‌ترین تایرهای تمام فصل در این صنعت باشد.

این تایر با هدف تسهیل حرکت، کمک به مصرف سوخت کمتر و انقباض مورد قبول، ساخته شده است. مدل Evolution Tour از تکنولوژی ۳D Micro-Gauge siping به طور اختصاصی بهره می‌برد که حتی در صورت فرسایش سطح لاستیک طول عمر آن را تضمین می‌کند به عبارت دیگر این تایر پس از فرسایش سطح نیز قابل استفاده است.

علاوه بر این، الگوی عاج پنج رشته همراه با تکنولوژی Stabiledge که توسط شرکت کوپر به ثبت رسیده است، برای حفظ مقاومت بالا و جلوگیری از هیدروپلنینگ (لغزش بر سطح آب) به کار می‌رود. اختراع این فن‌آوری دلیل روشنی است بر آن که کوپر یکی از بهترین برندهای تایر شناخته شود.

لاستیک بزرگراه کوپر مدل Evolution H/T

لاستیک منتخب متخصصان برای کامیون‌های سبک و SUVها کوپر Evolution H/T است که با حرکت روان و سریع و فرمانپذیری فوق‌العاده شناخته شده است.

همانند Evolution Tour، این مدل نیز با داشتن شیارهایی در لبه تایر، عملکرد در جاده‌های مرطوب و خشک را افزایش می‌دهد و در عین حال طول عمر آن را نیز تضمین می‌کند. مدل فوق برای رانندگی در بزرگراه‌ها، یکی از بهترین لاستیک‌های خودرو است که می‌توانید انتخاب کنید.

لاستیک تمام سطح کوپر مدل Discoverer AT3 XLT

این لاستیک تمام فصل و تمام سطح یکی از انتخاب‌های برتر برای هر سفر داخل و یا خارج شهری یا حتی انتخاب مناسبی برای جاده‌های خاکی است.

با تکنولوژی Adaptive-Traction کوپر، ترکیب سیلیس به همراه شکل عاج منحصر به فرد، به شما اجازه می‌دهد تا در هر نوع جاده‌ای به راحتی حرکت کنید.

علاوه بر این، مدل Discoverer AT3 XLT مجهز به نماد کوهستانی و برف است، این مدل ثابت کرده است که فاصله توقف آن در زمان ترمزگیری در فصل زمستان، کمتر از ۶ متر است که به نسبت مدل‌های تمام سطح عملکرد بهتری داشته و همچنین سرعت توقف آن در برف ۱۵ برابر سریع‌تر خواهد شد.

لاستیک اسپورت کوپر مدل Discoverer H/T Plus

این مدل با طراحی پیشرو در صنعت تایر ساخته شده، قابلیت‌های پیشرفته لاستیک بزرگراه با توانایی‌های بالای عملکردی آن ترکیب شده است.

شکل ورزشی این لاستیک آن را برای حرکت در سرعت‌های بالا مناسب ساخته است. همچنین رانندگی آرام و راحتی را در انواع جاده‌ها فراهم می‌کند.

لاستیک گل و لای کوپر مدل Discoverer STT Pro

این مدل یکی از پیشرفته‌ترین، مناسب‌ترین و فنی‌ترین مدل‌های لاستیک مناسب گل و لای است که می‌توانید خریداری کنید. بدنه این تایر به گونه‌ای ساخته شده است که بسیار مقاوم عمل کند.

شکل عاج‌های ۳-۲ این مدل، قابلیت انقباض فوق العاده‌ای را در خارج از جاده و در هر مسیری، فراهم می‌کند. این لاستیک در جاده‌های آسفالتی نیز عملکرد بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. در نهایت، زیبایی این تایر، آن را به یکی از جذاب‌ترین مدل‌ها در بازار تبدیل کرده است.

لاستیک زمستانی کوپر مدل Evolution Winter

این تایر زمستانی یکی از بروزترین طرح‌های کوپر است. این مدل میخ‌دار، سر و صدا را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد و شیارهای چند زاویه‌ای برای افزایش جذب در هر دو جاده مرطوب و یخی به خوبی عمل می‌کنند.

علاوه بر این، تکنولوژی Snow Groove که در این مدل استفاده شده است، برف را به دام انداخته و موجب انقباض عالی بر روی برف می‌شود. تایر Evolution Winter با نماد تکه‌های برف است، به این معنی که می‌تواند شرایط سخت زمستانی را کاملا تحمل نماید.

Falken logo
برند برتر لاستیک

۷- لاستیک فالکن

فالکن شرکت ژاپنی که در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد، یکی از تولیدکنندگان تایرهای جدید در بازار است. در زمان نسبتا کوتاه، فالکن به سرعت به یکی از بهترین برندهای تایر تبدیل شد. علت شهرت فالکن خطوط تولید قابل اطمینان و تنوع محصولاتش است. این شرکت با داشتن سابقه در صنعت مسابقه و موتورهای ورزشی، تایرهایی با قابلیت فرمانپذیری در سرعت بالا را به رانندگان ارائه می‌دهد.

فالکن بطور تخصصی لاستیک‌هایی با عملکرد بالا تولید می‌کند. در طول سالها، این شرکت گسترش یافته تا تایرهای تورینگ را با قابلیت‌های تمام فصل عرضه کند. تایرهای فالکن در سه نوع تولید و عرضه می‌شوند.

  • مسافرتی
  • کامیون /SUV
  • کامیون / تجاری

همانند دیگر تایرها، برخی از مدل‌های این لاستیک نیز شرح داده شده‌اند.

لاستیک تمام فصل فالکن مدل Ziex ZE950 A/S

این مدل منحصر به فرد به منظور پیمودن مسافت‌های بسیار طولانی، تماس خوب با سطح جاده در تمام فصول و عملکرد عالی در خودروهای سواری، CUVها و اتومبیل‌های ورزشی طراحی شده است. مدل Ziex ZE950 A/S دارای تکنولوژی Dynamic Range است که ترکیب جدیدی از سیلیس و طراحی نامتقارن عاج را دارد. این مدل توجه زیادی به انقباض عالی در جاده‌های مرطوب، خشک، برفی و یخی داشته است.

لاستیک بزرگراه فالکن مدل Wildpeak H/T

مدل فوق، برای کامیون‌های سبک و رانندگان SUV که ترکیبی کامل از فرمانپذیری در جاده‌های خشک و واکنش عالی هنگام ترمز کردن در جاده های مرطوب را انتظار دارند، طراحی شده است.

این تایر با یک الگوی عاج  نارسانا، روکش فوق سخت و نوار فولادی سفت و عریض ساخته شده است که ترکیبی کامل از کنترل، دوام با عمر طولانی را ارائه می‌دهد.

لاستیک تمام سطح فالکن مدل Rubitrek A/T

این مدل لاستیک تمام سطح، یک تعادل فوق‌العاده از قابلیت تسلط بر جاده خاکی را با سواری روان و راحت بر روی آسفالت ارائه می‌دهد.

طراحی عاج و ترکیب سیلیس در این تایر برای فرسایش طولانی مدت با انقباض عالی در باران و برف به کار رفته است.

لاستیک اسپورت فالکن مدل FK-453CC

این تایر در واقع به عنوان لاستیک مسابقه‌ای و اتومبیل‌رانی شناخته شده است. ویژگی بارز این مدل از فالکن، طراحی پیشرفته لبه‌های تایر برای کاهش سر و صدا و یک ترکیب غنی شده از سیلیس برای فرمانپذیری عالی در جاده‌های مرطوب و خشک است. ساختمان لایه‌ای مقاوم این تایر در سرعت‌های بالا نیز به خوبی عمل می‌کند.

لاستیک مناسب گل و لای فالکن مدل Wildpeak MT01

لاستیک فالکن مدل Wildpeak MT01 به نوعی بهترین لاستیک‌های خارج از جاده در بازار را ارائه می‌دهد. این تایر برای سخت ترین سطوح مانند گل، شن و برف شدید طراحی شده است و مناسب‌ترین لاستیک برای کسانی است که به رانندگی خارج از جاده‌های آسفالت علاقه دارند.

لاستیک زمستانی فالکن مدل Espia EP-Z

مدل Espia EP-Z یک تایر زمستانی برجسته است که شامل شیارهای کانونی و ترکیبات لاستیکی فایبرگلاس برای جذب و تماس بهتر با جاده است. الگوی عاج‌ها در این مدل با شیارهای عمیق برای افزایش قابلیت ترمزگیری روی یخ همراه شده و باعث افزایش سطح تماس با جاده می‌شود. ساختار عاج‌های کناری تایر شامل شیارهایی است که خودرو بتواند در برف شدید بدون انحراف از مسیر به راحتی حرکت کند.

لاستیک تجاری فالکن مدل BI-877

این مدل یک انتخاب بسیار وزین و مناسب برای توقف‌های مکرر در خودرو، همچون تاکسی‌هاست.

طی آزمون و خطاهای بسیار، این الگو و طراحی عاج آن، برای این لاستیک در نظر گرفته شده است. شیارهای مرکزی که دارد سبب شده است این مدل به یکی از قابل اعتمادترین تایرها مبدل شود.

پیش از آن که بابت مدلی از لاستیک هزینه کنید حتما تمامی مدل‌ها را بررسی کرده و رتبه‌بندی‌ها را در نظر بگیرید تا مناسب‌ترین نوع را برای خودروی خود انتخاب کنید.

برند برتر لاستیک
برند برتر لاستیک

۸- لاستیک پیرلی

پیرلی از سال ۱۸۷۲ در ایتالیا به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده‌های تایر شناخته شده است. لاستیک‌های این برند که سابقه استفاده در مسابقات فرمول یک را دارند، همگی طی تحقیقات و آزمون و خطاهای بسیار طراحی شده‌اند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

نام پیرلی معمولا با خودروهای لوکس و مشهوری مانند فراری، لامبورگینی، و مازراتی همراه بوده است. تایرهای پیرلی با مواد اولیه با کیفیت و طرح‌های خلاقانه تولید می‌شوند.

پیرلی شهرت خود را به لطف طرح‌های بی‌نظیر با عملکرد بالا بدست آورده است. با سالها تجربه در ارائه محصولات با کیفیت به شرکت‌های تولیدکننده شناخته شده، کیفیت پیرلی کاملا به راننده‌های معمولی و حرفه‌ای ثابت شده است. تولیدات گسترده این شرکت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • مسافرتی
  • کامیون/SUV

برای اطلاعات بیشتر درباره لاستیک‌های پیرلی در ادامه از انواع آن بیشتر بدانید.

لاستیک تمام فصل پیرلی مدل P4 Four Seasons Plus

هنگامی که سخن از لاستیک‌های تمام فصل می‌شود، این مدل یکی از اصلی‌ترین و بهترین‌هاست.  P4 Four Seasons Plus مناسب برای خودروهای سواری، مینی ون‌ها و کوپه‌ها است. داشتن شیارهایی با زاویه متغیر و شیارهای مرکزی پیوسته، به کنترل بهتر خودرو کمک می‌کند.

در ساختار مدل P4 Four Seasons Plus بیش از ۱۸ ماده وجود دارد که کاربرد این لاستیک تمام فصل در پیمودن مسافت‌های طولانی و فرمانپذیری عالی در تمام طول سال به وضوح نمایان می‌شود.

لاستیک بزرگراه پیرلی مدل Scorpion STR

این مدل شهرت زیادی در فرمان‌پذیری بالا و سواری روان در سرعت‌های بالا دارد. طراحی شیار پیوسته مرکزی باعث مصرف سوخت بهینه در خودرو می‌شود. به علاوه این تایر دارای ویژگی عاج‌های عمیق است که تا حد زیادی سبب تماس بهتر با سطح جاده شده و توانایی توقف را نیز افزایش می‌دهد. شیارهای میانی این تایر شبیه به حرف Z هستند که دلیل استفاده این الگو در طراحی عاج، کاهش صدا و هدایت مناسب خودروست.

لاستیک تمام سطح پیرلی مدل Scorpion All-terrain Plus

این مدل خلاقانه، یکی از بهترین مدل‌های تایر با طراحی چند منظوره و امکانات فوق العاده در داخل و خارج از جاده است. عاج‌های بلند این مدل برای ایجاد تعادل و افزایش استقامت به کار رفته است. همچنین به لطف عاج‌های ترکیبی بی‌نظیر پیرلی این تایر فوق العاده بادوام و بسیار راحت است و در جاده‌های خطر ناک غیر آسفالتی به خوبی عمل می‌کند.

لاستیک اسپورت پیرلی مدل Scorpion Verde

این تایر پرکاربرد، یک انتخاب خوب محسوب می‌شود چون در تمام طول عمر خود عملکرد بالایی را نشان می‌دهد. ویژگی سازگاری با محیط زیست (عملکرد سبز) همراه با صدای اندک قابلیت این تایر را برای پیمودن مسافت‌های طولانی، فوق‌العاده بیشتر می‌کند. سازندگان این تایر به خود می‌بالند چون در این مدل از ترکیبات سخت و همچنین سیلیس استفاده کرده‌اند تا علاوه بر تضمین عمر طولانی، لاستیک در اوج پایداری قرار گیرد.

لاستیک ران فلت پیرلی مدل Pirelli Cinturato P7

این مدل اولین لاستیک پیرلی با ویژگی عملکرد سبز است. لاستیک پنچر رو Pirelli Cinturato P7 با الگوی عاج هوشمند و مواد پیشرفته ساخته شده است تا برای ارائه عملکرد فوق‌العاده متناسب با محیط زیست کاملا آماده باشد. ساختار بی‌نظیر Pirelli Cinturato P7 سبب کاهش مصرف سوخت و نشر گاز CO2 و همچنین موجب افزایش طول عمر لاستیک می‌شود.

لاستیک زمستانی پیرلی مدل Scorpion Winter

لاستیک Scorpion Winter به لطف ترکیبات آزمایش شده سیلیسی و لاستیکی عاج‌ها، فرمانپذیری بالایی در دمای پایین و انقباض بر روی برف و یخ دارد.

این مدل برای کراسوورهای لوکس و اتومبیل‌های ورزشی مناسب است. همچنین پیرلی مدل Scorpion Winter، تایر پیشرفته‌ای برای فولکس واگن و پورشه است.

toyo logo
برند برتر لاستیک

۹- لاستیک تویو

تویو یکی از شرکت‌های تولیدکننده تایر درجه یک در بازار است که در ۱۹۴۵ در ژاپن تاسیس شد. کیفیت برتر با قیمت متوسط فاکتور مهمی در ایجاد شهرت این برند است. تویو در ابتدا به عنوان یک برند با کیفیت با مدل‌های اندک آغاز به کار کرد و در حال حاضر به یک شرکت بزرگ با گزینه‌ها و مدل‌های بسیار متنوع برای تمامی وسایل نقلیه از خودروهای شخصی گرفته تا کامیون‌ها، تبدیل شده است. جالب است بدانید که تویو اولین شرکت ژاپنی تولیدکننده تایر بود که توانست تولیدات خود را به آمریکا ارسال و شروع به فروش آنها در شمال آمریکا نماید.

تویو به دلیل طول عمر لاستیک‌هایش بالاترین امتیاز را دارد. لاستیک‌های کامیون تویو به طول عمر بیش از ۴۰ درصد از سایر رقبا مشهورند. دوام به یک خصیصه اصلی این لاستیک‌ها تبدیل شده است. این شرکت متخصص طراحی لاستیک‌هایی با طول عمر بالا برای انواع جاده‌ها و نیازهاست. این شرکت لاستیک‌های با کاربری‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • مسافرتی
  • کامیون/SUV
  •  کامیون / تجاری

در ادامه بیشتر با مدل‌های تایر تویو آشنا شوید.

لاستیک تمام فصل تو مدل Extensa HP II

این مدل جدید تمام فصل، با عملکرد و سبک قابل توجهی ساخته شده است. بلوک‌های به هم چسبیده عاج ثبات در حرکت را فراهم می‌آورند.

به لطف ۴ شکاف عریض جانبی این مدل، بهترین انقباض را در نواحی مرطوب دارد همچنین به خاطر طراحی عاج‌ها به یک سمت، فرمان‌پذیری عالی در طی سال از این مدل دیده می‌شود.

طراحی مدل Extensa HP II با تمرکز بر راحتی و بهترین کارایی صورت گرفته است. این تایر با فرمول جدیدی از عاج‌های لاستیکی ساخته شده تا طول عمر این عاج‌ها افزایش یابد.

اگر شما کامیون سبک، اتومبیل ورزشی یا کراسوور دارید این مدل یکی از بهترین لاستیک‌های جاده‌ای است که می‌توانید تهیه کنید.

لاستیک تمام سطح تویو مدل Open Country A/T II

عمر عاج‌های این تایر ۴۰ درصد بیش از سایر رقبا است. قابلیت تمام سطح در این مدل برای کسانی که مدت زمان زیادی را صرف رانندگی در جاده‌های صاف می‌کنند، کاملا مناسب است. همچنین کسانی که مسافرت‌های گاه و بی‌گاه به جاده‌های گل آلود و جاده‌های پر از شن و لجنزار دارند نیز این لاستیک آسایش و راحتی بی‌نظیری برای آنها خواهد داشت. طراحی جدید عاج‌ها دوام، انقباض بالا در زمستان و مصرف سوخت بهینه را فراهم می‌آورد.

لاستیک اسپورت تویو مدل Proxes ST III

مدل Proxes ST III تعادلی فوق‌العاده از قابلیت تمام فصل و عملکرد بالا را ارائه می‌دهد. عاج‌های لاستیک با پایه سیلیس ساخته شده‌اند که فرسایش دیر هنگام و یکسان را به همراه فرمانپذیری بالا ارائه می‌دهند که برای رانندگان کامیون و SUV این انتخاب بسیار مناسب خواهد بود.

لاستیک مناسب گل و لای تویو مدل Open Country M/T

این مدل یک تایر قدرتمند است که برای رانندگی در جاده‌های سخت مناسب است. شیارهای باز و بلوک‌های بزرگ عاج، عبور از ناهمواری‌هایی چون گل، برف، گودال یا هر سطح لغزنده دیگر را تضمین می‌کند. اگر شما قصد سفر به خارج از جاده را دارید این مدل کاملا برایتان مناسب است.

لاستیک زمستانی تویو مدل Observe GSi-5

این تایر مسافرتی یخ شکن، برای شرایط سخت زمستانی طراحی شده است. در ساختار این مدل از شیارهای میانی عنکبوتی استفاده شده تا روی یخ و برف جذب قابل قبولی با سطح داشته باشد. لبه‌های این تایر زمستانی به صورت دندانه‌دار است که ترمزگیری را در فصل زمستان آسان می‌کند.

به لطف ترکیبات پیشرفته عاج‌های این مدل، دماهای پایین به هیچ وجه مانع فرمانپذیری خوب این تایر نخواهد شد. تویو Observe GSi-5 با نماد کوه و قله برفی شناخته می‌شود.

لاستیک تجاری تویو مدل M 143

تویو یکی از بهترین برندها برای لاستیک‌های تجاری است. M143 با بدنه پیشرفته برای مقاومت در برابر دما و پایداری زیاد ساخته شده است.

به علاوه شکل عاج‌ها به گونه‌ای است که باعث مصرف بهینه سوخت می‌شوند. این مدل تویو برترین مدل تایر برای رانندگی شهری و ماشین‌های باری است.

۱۰ برند برتر لاستیک در سال ۲۰۱۹
برند برتر لاستیک

۱۰- لاستیک یوکوهاما

یوکوهاما یکی دیگر از برندهای درجه یک ژاپن است که در سال ۱۹۱۷ تاسیس شد. لاستیک یوکوهاما برای خودروهای مختلفی در سراسر دنیا مناسب است. این شرکت از آخرین تکنولوژی در ساخت تایرهایش استفاده می‌کند که به تکنولوژی cutting-edge شهرت دارد و در اکثر تایرهای یوکوهاما این فن‌آوری دیده می‌شود.

یوکوهاما یکی از برترین برندهای خلاق در صنعت تایر است. یوکوهاما در ساخت عاج‌هایی با طول عمر بالا، مقاومت کم در چرخش، فراهم کردن مصرف سوخت بهتر و افزایش طول عمر لاستیک تخصص دارد. علاوه بر این هر مدل با تکنولوژی خاص و الگوی منحصر به فرد عاج ساخته شدند بنابراین رانندگان سواری روان و آرامی را تجربه می‌کنند.

به دلیل طراحی تطبیق پذیر و ساختار بادوام تایرهای یوکوهاما در اتومبیل‌های مسابقه‌ای، خودروهای لوکس و خودروهای سواری روزانه کاربرد دارند. این تایر با کاربری‌های مختلفی ارائه می‌شوند که شامل:

  • مسافرتی
  • کامیون /SUV
  • کامیونهای تجاری

برای آشنایی بیشتر با تایر یوکوهاما ویژگی‌های برخی از مدل‌های تایر آن در ادامه شرح داده شده است.

لاستیک تمام فصل یوکوهاما مدل AVID Touring-S

به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده تایر، یوکوهاما معایب تایر تمام فصل را حذف کرده است. طراحی این مدل ترکیبی از فرمانپذیری آسان، استقامت بی‌نظیر و کشش مطلوب را در تمام طول سال به ارمغان می‌آورد. این تایر با الگوی عاجی که دارد برای خودروهای سواری، کوپه‌ها و مینی ون‌ها مناسب است زیرا عاج‌هایی با شیارهای متوسط در سطوح بارانی، جذب مناسبی با سطح جاده به وجود می‌آورد. به علاوه دو کمربند فولادی و بدنه‌ای از جنس پلی‌استر سواری روان و نرم را تضمین می‌کند.

لاستیک بزرگراه یوکوهاما مدل Geolandar H/T G056

ویژگی‌های ظاهری که در طراحی این مدل از یوکوهاما رعایت شده است دوام و طول عمر عاج را بالا می‌برد. این تایر بسیار مناسب کامیون‌ها و SUVها در رفت و آمدهای روزانه و بزرگراه‌هاست. مدل Geolandar H/T G056 راحتی و فرمانپذیری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

لاستیک تمام سطح یوکوهاما مدل Geolandar A/T

مدل فوق یکی از جدیدترین زیر مجموعه‌های خانواده جیولاندر است. ویژگی این مدل، عاج پرقدرت با زاویه‌های تیز در بلوک‌هاست که اصطکاک لاستیک بر روی هر نوع جاده را افزایش می‌دهد. بر روی کف خیابان این تایرها فرمانپذیری و عمر عاج بالایی دارند و برای رانندگانی که در شرایط گوناگون رانندگی می‌کنند تعادل مناسب و خوبی به وجود می‌آورند. جیولاندر A/T دارای نماد کوه و قله یخی است به این معنی که امکان استفاده و حرکت را در زمستان‌های سخت دارد.

لاستیک اسپورت یوکوهاما مدل Parada Spec-X

این مدل برای خودروهای قدرتی با کاربرد باربری و SUVها طراحی شده است. ترکیبی از ظاهری جذاب، قابلیت فرمان پذیری بالا و انقباض در تمام طول سال از ویژگی‌های برتر این تایر بوده که استفاده از آن را مقرون به صرفه کرده است. مدل Parada Spec-X برای رانندگانی که در شرایط مختلف، از باران‌های سنگین تا برف سبک رانندگی می‌کنند، ساخته شده است.

لاستیک ران فلت یوکوهاما مدل Avid Envigor ZPS

این مدل پنچر رو برای افزایش دوام و کاربرد بیشتر در فشار صفر طراحی شده است. شکل عاج و شیارهای مرکزی پیوسته و باریک طراحی شده است تا یک ثبات و همبستگی در مرکز ایجاد شود. علاوه بر این طراحی در ساختار و عاج لاستیک به شکلی است تا آب به راحتی از زیر لاستیک خارج شود و همچنین مقاومت بالایی در فرسایش زود هنگام داشته باشد. این تایر در هنگام پنچری قادر است تا ۸۰ کیلومتر حرکت کند.

لاستیک مخصوص گل و لای یوکوهاما مدل Geolandar M/T G003

این لاستیک یکی از بهترین لاستیک‌های مخصوص گل ولای در بازار است. مدل Geolandar M/T G003 دارای فناوری هوشمند GEO-SHIELD است. همچنین دارای جداره محکم و قوی است که دوام عالی و حفاظت از فرسایش در جاده‌های غیر آسفالتی را فراهم می‌آورد. علاوه بر این طراحی آجری این مدل سبب کاهش سر و صدا هنگام رانندگی در شهر می‌شود.

لاستیک تجاری یوکوهاما مدل RY023

مدل RY023 یک گزینه فوق‌العاده برای کاربردهای متعدد و برنامه‌های RV است. طراحی شانه لاستیک که به صورت نیمه گرد است، به طور موثر باعث کاهش احتمال پارگی، فرسایش، ثبات خودرو و همچنین تخلیه بهتر آب از زیر لاستیک می‌شود.

توجه داشته باشید که این تایر برای حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیشنهاد می‌شود پس پیش از خرید تایر به موارد اینچنینی توجه کنید تا لاستیکی مناسب را خریداری نمایید.

نتیجه‌گیری

زمانی که شما قصد خرید لاستیک برای خودرو خود را دارید باید به موارد بسیاری در انتخاب لاستیک توجه کنید چرا که لاستیک مناسب هر خودرو با خودروی دیگر متفاوت است. یکی از کارهای آسان در انتخاب لاستیک توجه به نوع لاستیک فابریک است که پس از فرسایش می‌توانید در صورت رضایت از عملکرد لاستیک فابریک مجدد آن نوع را تهیه کنید اما در بسیاری از موارد افراد از لاستیک قبلی خود رضایت نداشته و می‌خواهند تایر باکیفیت‌تری را برای خودرو خود خریداری کنند. در چنین شرایطی شناختن جدیدترین و بهترین لاستیک‌ها، شناخت برندها و انواع لاستیک تولید شده توسط آنها به شما در یک انتخاب بی‌نقص کمک خواهد کرد.

هدف از گردآوری مقاله ۱۰ لاستیک برتر در سال ۲۰۱۹ نیز همین بوده، تا خریداران با مطالعه بهترین تایرهای ۲۰۱۹، مناسب‌ترین لاستیک را برای خودرو خود انتخاب نمایند. در فروشگاه اینترنتی الماس تایر نیز بسیاری از این برندهای تایر وجود دارند که می‌توانید به تناسب هزینه و خودروی خود مدل بهتر و مناسب‌تر را انتخاب و خریداری نمایید.