چرا لاستیک خودرو می ترکد؟

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

چرا لاستیک خودرو می ترکد؟

علت ترکیدن لاستیک

ترکیدن لاستیک زمانی رخ میدهد که لاستیک فشار هوای داخل خودش را از دست می دهد و این با وجودیست که عموما اینگونه فرض می شود که ترکیدن لاستیک از این منشاء می گیرد که باد زیادی داخل لاستیک بوده است.

اینکه چه اتفاق های رخ میدهد تا باد تایر از دست برود به عوامل متعددی بستگی داشته است که می توانیم به برش بزرگ ، سورخ شدن ، ضربه شدید یا اضافه بار اشاره نماییم و در نهایت سبب ترکیدگی لاستیک خواهد شد.

البته این روزها لاستیک های زیادی تولید می شوند که قابل اعتماد بوده و همچنین جنس بسیار مناسبی نیز داشته است و ترکیدن لاستیک دیگر مثل گذشته ها نیست و به یک اتفاق غیرمعمول تبدیل شده و این با وجودیست که بازهم ممکن است به صورت اندک برای هر نوع وسیله ی نقلیه و خودروی رخ بدهد.

چرا لاستیک خودرو می ترکد؟

چرا لاستیک خودرو می ترکد؟

پس از اینکه لاستیک دچار ترکیدگی می شود خودرو و راننده دچار واکنش های می شوند. ترمزهای ناگهانی و بعد هدایت کردن خودرو به سمت کناری جاده به عنوان نخستین واکنش رانندگان است که البته امری بسیار خطرناک نیز تلقی می شود.

در چنین شرایطی ممکن است کار بسیار اشتباه و غلطی باشد که ترمز شدید بگیرید و چون اینکار منجر به این می شود که خودرو تعادل خود را از دست داده و حتی گاهی چپ شود.

در زمان ترکیدن لاستیک چه کنیم؟

اگر با چنین مشکلی روبرو شده اید باید در مرحله ی اول خونسردی خودتان را کاملا حفظ کنید و بعد سرعت کنونی خودرو را نیز حفظ نمایید بعد آهسته آهسته پای خودتان را از روی پدال گاز برداشته و فرمان را اصلا نچرخانید. اینکار را ادامه داده تا سرعت خودروی شما کم شود. خودرو را خیلی آرام به کنار جاده هدایت نمایید و در نهایت ماشین را متوقف کنید.

در صورتی که می خواهید از چنین خطراتی به دور باشید به شما توصیه می کنیم حتما با توجه به شرایط خودرو خود به صورت دوره ی بازدیدهای لازم را انجام بدهید که قطعا بهترین گزینه می باشد و کمک می کند تا شما از خطرات احتمالی از جمله ترکیدن لاستیک به دور باشید.

اهمیت تایرها

تایرها از جمله قسمت های است خودرو می باشند که نیاز به مراقبت های زیادی داشته اند و به صورت خاص باید در تمامی فصول سال مخصوصا تابستان همواره مورد ارزیابی و چک کردن قرار بگیرند. در فصل تابستان چون که میزان حرارت لاستیک افزایش پیدا می کند ترکیدن لاستیک نیز بیشتر اتفاق می افتد. معمولا در بزرگ راه های که در منطقه های گرمسیری وجود دارند چون آسفالت حرارت بیشتری دارد ترکیدن لاستیک رخ میدهد.

البته منظور این نیست که فقط ترکیدن لاستیک یک علت دارد بلکه کم بودن باد لاستیک در فصول گرم نیز می تواند با حرارت بالا منجر به ترکیدن لاستیک شود. در زمان رانندگی این لاستیک ها هستند که به صورت منظمی با سطح آسفالت در تماس بوده و واکنش نشان میدهد و حرارت بسیار زیادی در چنین حالت انعطاف پذیری ایجاد می شود.

اگر به صورت مداوم تنظیم باد لاستیک ها را چک کنید حرارتی که تولید میشود در کمترین حالت ممکن خواهد ماند و به دنبال آن لاستیک کم تر می ترکد.

شاید برای افرادی که هنوز دچار این اتفاق نشده اند چندان اهمیت نداشته باشد ولی در منطقه های گرمسیری ترکیدن لاستیک خودرو سبب ایجاد سانحه گردید و باید توجه ویژه ی رانندگان به آن داشته باشند.