لاستیک منجید دار چیست؟

دسته بندی ها: تایر, خرید لاستیک, دانستنی در مورد لاستیک

شاید تا به امروز نام لاستیک منجید دار برای شما آشنا نبوده و آن را نشنیده اید. اما با کمی دقت خواهید دید که شاید هر روزه با انواع محصولات تولید شده از لاستیک منجیددار مواجه شده اید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر شاید تا به امروز نام لاستیک منجید دار برای شما آشنا نبوده و آن را نشنیده اید. اما با کمی دقت خواهید دید که شاید هر روزه با انواع محصولات تولید شده از لاستیک منجیددار مواجه شده اید.

با توجه به اعلام و معرفی نسوز طوس، لاستیک منجیددار، به عنوان یکی از قدیمی ترین و مقرون به صرفه ترین انواع لاستیک موجود در بازار است.

لاستیک‌ها بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند. بنابراین به منظور حفظ استحکام و دوام لاستیک‌ها از کتان و نخ و الیاف مصنوعی استفاده می‌شود که به نام منجید شناخته می‌شوند.به همین دلیل به این لاستیک‌های تولید شده با این الیاف، لاستیک منجیددار می‌گویند.

لاستیک منجید دار
لاستیک منجید دار

ویژگی‌های لاستیک منجید دار

لاستیک منجیددار دارای ویژگی‌های متنوعی است. این لاستیک، یک محصولی بسیار مهم و کاربردی است و می‌توانید برای صنعت و نیاز خود، مناسب‌ترین نوع لاستیک را خریداری و استفاده نمائید.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد لاستیک منجیددار، انتقال حرارتی بسیار کم و مقاومت این محصول در برابر حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد است.

این لاستیک بدلیل کتان و الیاف بکار برده شده در تولید آن، در برابر کشش و پارگی و فرسایش بسیار مقاوم است و عایقی مطمئن در برابر جریان برق و الکتریسیته و همچنین اشعه‌های مضر است. همچنین این محصول بدلیل الیاف استفاده شده در آن، با محیط بسیار سازگار است.

لاستیک منجید دار یکی از ارزان‌ترین و پرکاربردترین محصولات لاستیکی موجود در بازار است. به منظور کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری تجهیرات و دستگاه‌ها بهتر است به جنس، ضخامت و ابعاد لاستیک منجید دار توجه نمود و محصولی را تهیه نمود تا بازدهی بالایی را به شما ارائه نماید.

کاربرد لاستیک منجیددار:

از کاربردهای لاستیک منجیددار می‌توان به تولید و تهیه لباس‌های مناسب و مخصوص حفاظت شیمیایی در صنایع مختلف اشاره نمود. لاستیک منحیددار را نیز می‌توان به عنوان ضربه گیر استفاده نمود و نیز به عنوان ابزاری برای ساخت واشر و برای آب بندی مناسب استو

در صنعت ساخت درب و پنجره نیز این لاستیک‌ها بسیار مناسب برای درزگیری هستند. در صنعت خودروسازی نیز برای عایق بندی درب خودرو مناسب است.

در پروفیل‌های پنچره ها و درزگیری درب و پنجره‌ها نیز بسیار استفاده می‌شود. جهت عایق بندی درب خودرو و نیز در صنعت خودروسازی کاربرد بسیار چشمگیری دارد.

نخ نسوز چیست؟

احتمالاً بارها نام نخ نسوز را در شرایط مختلف شنیده اید. نخ نسوز به عنوان محصولی غیرقابل اشتعال، یکی از کاربردی‌ترین و پرطرفدار و در عین حال پرفروش‌ترین ابزار در صنایع مختلف به شمار می‌آید.

نخ نسوزرا برای نامیدن الیاف مقاوم در برابر حرارت‌های بالا استفاده می‌کنند. این الیاف مقاوم به شکل‌های مختلف مربعی و شکل دایره‌ای تولید می‌شود. بافت مربعی نخ نسوز، مناسب برای آب بندی و بافت دایره‌ای آن که پرکاربردترین نوع نخ نسوز است مناسب برای تولید انواع پارچه و پکینگ و دوخت لباس‌های نسوز است.

نخ نسوز از نظر بسیاری از مهندسان و صنایع با عنوان نخ‌های پکینگ آب بندی، پکینگ نسوز و حتی طناب نسوز شناخته می‌شوند.

نخ نسوز، با دارابودن قدرت تحمل دما در بالاترین شکل خود، و همچنین خواص مکانیکی و شیمیایی، کاربرد چشمگیری در حوزه آب‌بندی در صنایع مختلف مانند نیروگاه‌ها، پتروشیمی وکشتیرانی و مانند اینها دارند.

ویژگی و کاربرد نخ نسوز

از ویژگی‌های منحصر به فرد جهت فروش نخ نسوز این است که این محصول در برابر خوردگی و فرسایش و حرارت بسیار باکیفیت و مقاوم است و می‌توان به استفاده در عایق کاری مواد شیمیایی و نفتی، ساختمانی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

الیاف نسوز، عایقی محکم و قابل اعتماد برای جریانات الکتریکی است و دارای انعطاف پذیری زیادی است.

نخ نسوز، در ساختمان سازی به منظور افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله استفاده می‌شود و همچنین با ایجاد مقاومت کششی در بتن‌ها، به افزایش استحکام بتن نیز می‌انجامد.

بنابراین الیاف شیشه یا نخ نسوز، جاگیزینی مناسب برای فولاد در بتن است. و بعلاوه نیزدر صنعت خودروسازی و قطعات، لوازم ورزشی، هوافضا، دریایی نیز استفاده می‌شود.

لاستیک منجید دار
لاستیک منجید دار

مرکز پخش نخ نسوز کشور کجاست؟

نسوز طوس به عنوان معتبرترین و موفق ترین مراکز در زمینه پخش نخ نسوز است که این محصول را در دسته بندی و تنوع کامل به مشتریان عزیز ارائه می‌نماید. کیفیت نخ نسوز قابل فروش در نسوز طوس بسیار مرغوب بوده و بسته به نیاز شما با درجه مقاومت مختلف عرضه و به فروش می‌رسد.

نوار نسوز عمده چیست؟

بر اساس توضیحات ارائه شده توسط نسوز طوس، نوار نسوز تولید شده با الیافی مانند فایبر گلاس، فایبر سرامیک، فایبر آرامید و غیره است که مناسب برای عایق بندی حرارتی و عایق بندی الکتریکی به کار می‌روند. نوارهای نسوز مانند سایر مشتقات پارچه و منسوجات، بسته به نوع الیاف به کار رفته دارای تفاوت در کاربرد و مقاومت است که نوارهای فایبر گلاس و نوار نسوزهای سرامیکی از پرکاربردترین این انواع هستند.

انواع نوار نسوز

نوار نسوز دارای تنوع بالایی هستند که به برخی از انها اشاره می‌نمائیم که شامل نوار نسوز فایبرگلاس، نوار آرامید کولار نسوز، نوار نسوز ابریشمی فایبرگلاس، نوار تفلون نسوز، نوار تفلون چسبدار نسوز، نوار فایبرفلون نسوز، نوار کربن نسوز، نوار آزبست تفلونی با روکش آلومینیوم نسوز، نوار میکا نسوز، نوار گرافیت نسوز، نوار سرامیک فایبرخالص نسوز است.

خصوصیات نوار نسوز

نوار نسوز به عنوان محصولی پرکاربرد، دارای ویژگی‌های متنوعی نیز است.

هدایت حرارتی پایین به همراه مقاومت الکتریکی بالا یکی از خصویات ممتاز این محصول به حساب می‌آید. استحکام کششی بالا و انعطاف پذیری بالای نواز نسوز آن را به یک منسوجات مقاوم تبدیل نموده است.

به واسطه استفاده از نوار نسوز، می‌توان از آتش جلوگیری نمود یا آن را کم کرد و میزان خسارات وارد شده به کابل‌ها را نیز کاهش داد.

یکی از ویژگی‌های برحسته این محصول، جلوگیری از تولید گاز گلخانه‌ای است و به کاهش تولید گازهای سمی ایجاد شده در نتیجه ممانعت از آتش سوز می‌انجامد.

این نواز نسوز در برابر سایش بسیار مقاوم است و استحکام کششی بالایی دارد.

کاربرد نوارنسوز

نوازهای نسوز بسته به مقدار مقاومت و الیفاشان، کاربردهای مختلفی را دارند. یکی از کاربردهای نوارهای نسوز، حفاظت در برابر حرارت است و به کاهش گسترش شعله و آسیب به کابل‌ها می‌انجامد. از نوارهای نسوز می‌توان برای حفاظت در ولتاژ بالا استفاده نمود و از ایجاد دود و محصولات سمی ناشی از حریق جلوگیری می‌شود.

ابعاد نوار نسوز:

نوار نسوز درضخامت های متفاوت ۰٫۵ الی ۳ میلیمتر موجود می‌باشد.وعرض این نوار بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر متفاوت می‌باشد.

قیمت نوار نسوز عمده

نسوز طوس به عنوان مرجعی امن و قابل اعتماد، نوار نسوز را با قیمتی کملا به صرفه و مناسب به همراه کیفیت بی نظیر، به شما ارائه می‌کند.

شما می‌توانید به راحتی برای شاهده لیست قیمت نواز نسوز در مدل‌های متنوع، به سایت نسوز طوس مراجعه و از اطلاعات ارائه شده بهره مند گردید و خریدی مناسب با نیاز خود انجام دهید.

پارچه نسوز

به نقل از نسوز طوس، پارچه نسوز به آن دسته از منسوجاتی گفته می‌شود که با نخ‌های تولید شده از الیاف نسوز بافته شده که در نتیجه تحمل حرارتی بالا را داشته و عملکرد منحصر به فردی در شرایط آب و هوایی گوناگون دارد.

پارچه نسوز، از الیاف فایبرگلاس، آرامید یا کولار، گرافیت، فایبر سرامیک ساخته شده و میزان مقاومت حرارتی متفاوتی را از خود نشان می‌دهد.

این پارچه‌ها، غیر قابل اشتعال بوده و در صورتی که در دمایی بالاتر از دمای آستانه‌ی تحمل باشد، بدون شعله داشتن، تجزیه و متلاشی می‌شوند.

عواملی که در غیر قابل اشتعال بودن پارچه‌های نسوز وجود دارد استفاده از الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم است که به سختی مشتعل می‌شود و در صورت احتراق، به آرامی می سوزد.

لاستیک منجید دار
لاستیک منجید دار

ویژگی پارچه نسوز: از ویژگی‌های پارچه نسوز می‌توان به موارد مختلفی اشاره نمود.

این پارچه‌ها در در دماهای بالا و حرارت شدید، با حفظ ساختار خود عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های ممتاز این محصول این است که غیر قابل اشتعال بوده و هیچگونه دود سمی در هنگام اتش سوزی منتشر نمی‌شود.

این پارچه‌های نسوز، در محیط‌های اسیدی و قلیایی، بازه بالای خود را حفظ می‌نمایند و در برابر خوردگی شیمیایی مقاومت دارد.و در نهایت باید به ویژگی مقاومت در برابر کشش و سایش اشاره نمود.

انواع پارچه نسوز

پارچه‌های نسوز در انواع آزبست، سیلیکون، سیلیکا، برزنت، فایبرگلاس و سرامیکی قابل عرضه است.