لاستیک زاپاس مخصوص تا چه مسافتی کارایی دارد؟

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

لاستیک زاپاس مخصوص تا چه مسافتی کارایی دارد؟

رایج‌ترین نوع لاستیک زاپاس خودرو نوعی تایر متراکم‌تر و به ظاهر کوچک‌تر است که معمولاً در اکثر خودروها جا می‌شود. این نوع لاستیک زاپاس خودرو باید با مشخصات خودروی شما مطابقت داشته باشد، اما به طور کلی نسبت به لاستیک‌های معمولی وزن سبک‌تر و آج کمتری دارد. به همین دلیل از آن تنها برای مواقع اضطراری استفاده می‌شود. در واقع شما در مواقعی که دچار مشکل شدید، می‌توانید از این لاستیک زاپاس خودرو برای رساندن خودتان به نزدیک‌ترین مکانیکی استفاده کنید.

لاستیک‌های یدکی موقت معمولاً طول عمر یک تایر معمولی را ندارند. لاستیک زاپاس در مقایسه با یک تایر معمولی اتومبیل، فقط یک لایه از پلی استر و دو کمربند فولادی با لایه‌ای از پلی استر دارند، به این معنی که آن‌ها به اندازه یک تایر معمولی دوام نمی آورند و به سرعت مستهلک خواهند شد..

اصولا با لاستیک‌های یدکی می توان تا حداکثر سرعت 55 مایل در ساعت (کمتر از 100 کیلومتر در ساعت) حرکت کرد، همچنین اکثر این تایرها تا مسافت 70 مایل (حدود 110 کیلومتر) دوام می آورند.

این میزان رانندگی می تواند برای رسیدن به اولین مکانیکی کافی باشد تا بتواند لاستیک پنچرتان را تعمیر کنید یا می توانید به دنبال یک فروشگاه تایر بگردید و لاستیک نو بخرید.

لاستیک زاپاس مخصوص تا چه مسافتی کارایی دارد؟

تایر‌های یدکی اصولا کوچک‌تر از لاستیک اصلی هستند. از آنجا که این لاستیک ها سبک‌تر هستند، بلند کردن و نصب آن برای یک فرد عادی نیز آسان‌تر است.

برخی از خودروسازان به جای استفاده از تایر زاپاس، تایرهای عادی خودرو را از نوع ران فلت (پنچر رو) ارائه می دهند، این نمونه از تایر سنگین‌تر و سفت تر از تایرهای عادی است و سواری خشک تری را به همراه دارد..این نوع لاستیک‌های یدکی به گونه‌ای طراحی شده اند که به شما کمک می‌کند قبل از اینکه با تایر‌های شما از باد خالی شوند به مقصد برسید، اما برای این مدل تایرها (ران فلت) نیز محدودیت سرعت 80 کیلومتر بر ساعت وجود دارد و در بسیاری موارد در صورت پنچر شدن نیز عمر آن ها به حدود 100 کیلومتر محدود می شود.