بهترین لاستیک خارجی کدام است؟

دسته بندی ها: تایر

بهترین لاستیک خارجی کدام است؟

همزمان با اختراع اتومبیل در اواخر قرن نوزدهم، برخی افراد خوش‌فکر نیز به فکر اختراع لوازم جانبی خودرو و انواع جدیدتر آن افتادند. لاستیک‌های نرم‌تر برای سواری بهتر، چراغ‌های قوی‌تر برای روشن کردن مسیر و فنربندی بهتر برای جذب ضربات بخشی از این اختراعات بودند. لاستیک خودرو نیز از ابتدای حضور در صنعت تا به امروز روندی طولانی را طی کرده است و امروزه شاهد حضور انواع برندهای اروپایی، آمریکایی، کره‌ای، ژاپنی و چینی در بازار لاستیک خارجی هستیم.

اگر جستجویی در بازار انجام دهید و نسبت به بررسی انواع لاستیک خارجی اقدام کنید، متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از تایر با کیفیت و قیمت مختلف قابل خریداری هستند. عبارت بهترین لاستیک خارجی نیز با توجه به پارامترهای هر کالا و نیازمندی‌های هر مشتری مفهوم متفاوتی دارد.

بهترین لاستیک خارجی کدام است؟

در حال حاضر انواع مختلف لاستیک با مبدا برندهای مختلف را در بازار تایر ایران می‌توان یافت که در این نوشتار به بررسی کوتاه برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت. برندهای انتخاب شده در این مطلب جزو لاستیک‌های پرفروش بازار هستند و مشتریان قادر هستند بدون دردسر نسبت به خریداری آن‌ها اقدام کنند. در ادامه به بررسی بهترین لاستیک خارجی بازار داخلی خواهیم پرداخت.

هنگامی که سخن از بهترین لاستیک خارجی به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن مشتریان ایرانی به برندهای آمریکایی و اروپایی معطوف می‌شود. این برندها سابقه طولانی در تولید انواع تایر دارند و به واسطه قیمت بسیار بالای محصولات آن‌ها در ایران، با لقب بهترین لاستیک خارجی شناخته می‌شوند.

بهترین لاستیک خارجی کدام است؟
بهترین لاستیک خارجی کدام است؟

هنگام بررسی انواع لاستیک خارجی و پس از فیلتر کردن کشور سازنده، سه اسم پیرلی، دانلوپ و میشلن برای شما باقی خواهند ماند. هر سه این برندها از بزرگان تولید تایر در جهان هستند که از سال‌ها پیش تاکنون به تولید انواع لاستیک مشغول بوده‌اند.

برند دانلوپ در حال حاضر تنها نام تجاری آمریکایی است که به صورت گسترده در بازار لاستیک ایران حضور دارد. این برند با شرکت‌های سومیتومو و گودیر همکاری دارد و انواع مختلفی از تایر را تولید می‌کند.

برند پیرلی یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لاستیک در سطح جهان است که فعالیت خود را از قرن نوزدهم در ایتالیا آغاز کرد. پیرلی تولیدکننده انحصاری تایر خودروهای فرمول یک است و سال‌ها نام آن را روی پیراهن تیم فوتبال میلان ایتالیا مشاهده کرده‌ایم. در نهایت میشلن سومین برند مطرح لاستیک خارجی در این رده است که مشتریان ایرانی آن را با تایرهای استاندارد رنو مگان تولید شده در پارس خودرو به یاد می‌آورند. این برند فرانسوی که با نماد آدم لاستیکی شناخته می‌شود، فعالیت خود را از قرن نوزدهم آغاز کرده است و در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ لاستیک در جهان محسوب می‌شود.

هنگام بررسی انواع لاستیک خارجی، لاستیک‌های ژاپنی به واسطه حضور آرام و به دور از حاشیه خود نزد مشتریان محترم شمرده می‌شوند. برندهای ژاپنی از چند دهه گذشته در بازار تایر ایران حضور دارند و تا به امروز حضور آن‌ها در کشورمان ادامه یافته است.

مشتریان ایرانی برای نخستین بار لاستیک ژاپنی را با برند بریجستون شناختند، شرکتی که از سال 1931 میلادی فعالیت خود را در زمینه تولید انواع تایر آغاز کرد و تا به امروز به تولید لاستیک ادامه داده است. یوکوهاما دیگر برند ژاپنی فعال در بازار لاستیک‌ خارجی ایران است که فعالیت خود در زمینه لاستیک را مدیون همکاری شرکت آمریکایی گودریچ است. دو نام تجاری از مجموعه هلدینگ ژاپنی سومیتومو نیز در بازار ایران حضور دارند که شامل لاستیک‌های خوش‌قیمت و بادوام سومیتومو و تایرهای باکیفیت فالکن می‌شوند. برندهای ژاپنی در حال حاضر از تنوع مناسبی در بازار لاستیک خارجی ایران برخوردار هستند و انتظار می‌رود این تنوع در آینده افزایش یابد.

اگر از یک مشتری ایرانی در مورد نرم‌ترین لاستیک خارجی سوال کنید، نام برندهای کره‌ای کومهو و هانکوک را از او خواهید شنید. این دو نام تجاری کره‌ای حدود دو دهه است که در بازار ایران فعالیت دارند و هر دو آن‌ها به واسطه نرمی سواری و کیفیت فوق‌العاده بالا به شهرت دست یافته‌اند. هر دو نام تجاری هانکوک و کومهو فعالیت خود را از میانه‌های قرن بیستم آغاز کرده‌اند و امروزه جزو بزرگترین تولیدکنندگان لاستیک در جهان هستند.

دیگر لاستیک کره ای که هنگام بررسی انواع لاستیک خارجی نام آن مطرح می‌شود، لاستیک رودستون است. محصولات رودستون در طی چند سال گذشته به واسطه قیمت مقرون به صرفه نزد مشتریان ایرانی به محبوبیت دست یافتند و همچنان تقاضا برای خرید آن‌ها رو به افزایش است. برند نکسن دیگر شرکت فعال کره‌ای در بازار لاستیک کشورمان است که عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده لاستیک کره جنوبی را در اختیار دارد و با تکیه بر همین تاریخچه غنی، به فروش محصولات خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد.