رینگ های آلومینیومی

دسته بندی ها: خرید لاستیک, رینگ, رینگ های آلومینیومی

رینگ های آلومینیومی

dq1fr010 thumb3

رینگ های آلومینیومی که گاهی با نام آلیاژ نیز شناخته می شوند بیشتر در اتومبیل ها استفاده می شوند چراکه زیبایی و  عملکرد را در کنار هم برای مشتریان فراهم می کند. بر خلاف رینگ های فولادی، آلیاژ آلومینیوم می تواند در بسیاری از طرح های مختلف استفاده شود.

این رینگ ها ظاهری منحصر به فرد را به اتومبیل می بخشد ودر نتیجه تعداد درخواست کننده ها را افزایش می دهد. آلیاژ آلومینیوم بسیار سبک تر از فولاد است و عملکرد سریع و شتاب بهتری را ایجاد می کند.

رینگ های آلومینیومی در اثر ضربه در جاده ها راحت تر از فولادها خم می شوند و اگر خیلی خم شوند ترک می خورند. میزان انعطاف پذیری یا شکنندگی رینگ آلومینیومی تا حد زیادی به میزان اضافه شدن نیکل به آلومینیوم برای ایجاد آلیاژ بستگی دارد.

نیکل وزن رینگ را بالاتر می برد و در نتیجه باعث شکننده شدن آن می شود ، این به این معنی نیست که چرخ سبک، نرم و متمایل تر است. همچنین چرخ های آلیاژی در معرض خراش های حاشیه ای و پاک کننده های اسیدی آسیب پذیر هستند.

 

رینگ آلومینیومی به چه شکل ساخته می شود ؟

رینگ های آلومینیومی با ترکیبی از آلومینیوم و نیکل ساخته شده اند. آنها سبک اما قوی هستند ، به خوبی در برابر گرما مقاومت می کنند و به طور کلی از چرخ های فولادی جذاب تر هستند.

رینگ چرخ آلومینیومی طرح شهاب

سه مرحله برای ساخت رینگ از آلومینیوم صورت می گیرد:

در مرحله اول با فشار یا فشرده سازی، یک قطعه فلز جامد تشکیل می شود. بعد از این عملیات با دادن حرارت به آلومینیوم ، در آن تغییر شکل می دهند. این مراحل چندین بار تکرار می شود تا به شکل نهایی برسد.

در مرحله بعد که مشابه فرآیند فوق است و در آن مواد اولیه را به شکل و ضخامت مورد نیاز در می آورند.

در مرحله آخر از آلومینیوم و قالب مذاب استفاده می شود. این فلزات خنک می شوند و سپس از قالب خارج می شود و شکل مورد نظر از یک قطعه فلز ساخته می شود.

رینگ هایی که به صورت یک قطعه جامد ایجاد می شوند معمولاً گران تر و بسیار با دوام ترهستند. قاب های رینگ ها به صورت جداگانه تشکیل می شوند و سپس  به هم جوش یا پیچ داده می شوند. به طور کلی در قاب یک رینگ، سه قسمت وجود دارد: لبه بیرونی ، بشکه داخلی و لبه داخلی. طرح تزئینی روی لبه ی بیرونی رینگ به نمایش در می آید.

مزایا و معایب رینگ آلومینیومی

در اندازه های بسیار متنوعی ارائه می شوند. چرخ های آلومینیوم برای تعادل عملکرد ، هزینه و زیبایی گزینه خوبی هستند.

اگر به دنبال رینگ هایی با سبک و عملکرد خوب هستید، خرید رینگ های آلیاژی به شما پیشنهاد می شود. رینگ های آلیاژی بیشتر از رینگ های فولادی چشمگیر هستند همچنین تنوع بیشتری دارند و به طور کلی عملکرد بهتری از رینگ های فولادی دارند.

رینگ های آلیاژی بسیار سبک تر از رینگ های فولادی هستند و این قابلیت را دارند در بیشتر شرایط با عملکرد خوب کار کنند. مصرف سوخت یکی از مزیت بزرگ رینگ های آلومینیومی است. رینگ های آلیاژی با داشتن چهارچوب سبک تر ، فشار کمتری به سیستم تعلیق ماشین وارد می کنند.

عیب اصلی رینگ های آلیاژی دوام آنها است، رینگ های آلیاژی راحت تر از رینگ های فولادی خم می شوند و حتی ترک می خورند. زیبایی ظاهری رینگ های آلیاژی نیز تهدید می شود زیرا آنها به راحتی در معرض آسیب های فیزیکی و شیمیایی قرار می گیرند.

رینگ های آلیاژی امروزه چرخ های استانداردی هستند که برای اکثر اتومبیل ها به دلیل عملکرد بالا و ظاهرشان استفاده می شوند. اگرچه قیمت آنها از چرخ های فولادی گرانتر است. اکثر چرخهای OEM موجود در بازار چرخهای آلیاژی هستند.