خرید رینگ اسپرت در رشت

دسته بندی ها: خرید لاستیک, رینگ

خرید رینگ اسپرت در رشت

وقتی صحبت از خرید رینگ اسپرت خودرو می شود در واقع، هیچ چیز اندازه زیبایی ظاهری در نظر مالک خودرو تظاهر نمی کند. یک لایه فلزی درخشان و براق که روی رینگ لاستیک پوشانده شده می تواند شکل ظاهر اتومبیل شما را نسبت به حالت قبلی بسیار تغییر دهد. خرید رینگ اسپرت برای تایر خودرو، هم یک مسئله هیجان انگیز است و هم به حساسیت و دقت زیادی نیاز دارد.

خرید رینگ اسپرت در رشت

رینگ برای تایر به منزله قسمتی است که بر عملکرد آن تاثیر می گذارد اما چطور می توانید رینگ اسپرت مناسب یا رینگ معمولی را برای خودروی خود انتخاب کنید؟ کدام یک از این قطعات در انواع مختلف که در بازار وجود دارد برای لاستیک ماشین شما مناسب است؟ آیا تمام ماشین ها می توانند از مدل رینگ یکسان استفاده کنند یا اینکه هر خودرو باید به صورت مجزا از این تجهیزات استفاده کنند؟

همانطورکه مدل مختلف خودرو در بازار وجود دارد می توان انواع لاستیک در سایز مختلف را برای آنها انتخاب کرد. در مقالات قبلی درباره انتخاب لاستیک مناسب برای ماشین صحبت کرده ایم. لاستیک ماشین باید از نظر آج و اندازه ضخامت تایر متناسب با مدل خودرو باشد.

نکاتی مهم نیز در مورد نحوه افزایش طول عمر لاستیک خودرو عنوان کردیم که همگی نشان می دهند عملکرد صحیح ماشین هنگام رانندگی در گرو سلامت لاستیک ها است. به همین دلیل است که برای خرید رینگ اسپرت خودرو باید به نکات موجود توجه کنید.

مراحل خرید لاستیک برای ماشین و خرید رینگ اسپرت خودرو می تواند بسیار پیچیده تر از آنچه که تصور می شود جلوه کند! درست در همین شرایط، یک راهنمای مناسب شامل یک دستورالعمل یا یک مکانیک با تجربه می تواند شما را در انتخاب رینگ تایر خودرو راهنمایی کند. این مسئله در حالتی که بخواهید به صورت اینترنتی رینگ لاستیک خودرو را بخرید باز هم وجود دارد.

درست است که بسیاری از فروشندگان معتبر در فروشگاه های لاستیک و رینگ اسپرت خودرو، اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهند اما خود شما هم به عنوان مالک خودرو باید دقیقاً بدانید که انتخاب صحیح برای شما چیست. لاستیک سالم، بر شرایط رانندگی شما تاثیرگذار است.

رینگ اسپرت خودرو ساخته شده از آلیاژ یا فولاد؟


خرید رینگ اسپرت در رشت


یکی از نکاتی که در خرید رینگ اسپرت خودرو باید به آن دقت کنید این است که چرخ های خودرو از آلیاژ ساخته شده است یا فولاد؟ در نهایت، محصولی که انتخاب می کنید تضمین‌کننده سلامت خودروی شما خواهد بود. در اینجا به طور اختصار درباره انتخاب بین رینگ آلیاژی یا رینگ فولادی صحبت می کنیم اگر این قطعات را نمی‌شناسید با ما همراه باشید.

۱- رینگ اسپرت خودرو ، آلیاژی:

اولین گروه از رینگ اسپرت خودرو که می‌توانید برای تایر خودروی خود خریداری کنید رینگ های آلیاژی هستند. علاوه بر رینگ فولادی، آلیاژ آلومینیوم هم در مدل های مختلف، قالب گیری و ریخته گری شده و استحکام لازم را دارد. آلیاژ آلومینیوم – نیکل ، سبک تر از فولاد است و باعث می شود تایر خودروی شما سریع تر و با شتاب بیشتری حرکت کند. رینگ اسپرت آلیاژی، مقاومت کمتری در برابر ضربه هنگام رانندگی در جاده دارد و اگر آسیب به آن وارد شود، به راحتی ترک می خورد یا تغییر شکل می دهد.

میزان انعطاف پذیری یا شکنندگی رینگ اسپرت خودرو ساخته شده از آلیاژ تا حد زیادی به  نسبت درصد نیکل به آلومینیوم در آلیاژ بستگی دارد. اگر نیکل بیشتر باشد، خاصیت شکننده بودن آلیاژ بیشتر است. این نسبت برای ریخته گری رینگ خودرو مدل آلیاژی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. انواع رینگ خودرو با پوشش های جلادهنده، رنگ یا آبکاری کروم تولید می ‌شوند و اگر این نوع را برای خودروی خود بخرید باید همیشه آنها را تمیز کنید یا مورد بازرسی قرار دهید که مطمئن شوید ترک‌ خوردگی یا خراشیدگی نداشته باشند.

۲- رینگ اسپرت خودرو، فولادی:

دومین گروه از انواع رینگ اسپرت خودرو برای تایر، قطعاتی هستند که از فولاد ساخته شده اند. چرخ های فولادی از آلومینیوم، سنگین تر هستند، بنابراین وقتی این نوع رینگ را داخل تایر می‌ گذارید متوجه سنگین بودن چرخش تایرها هنگام رانندگی می شوید. این حالت باعث می ‌شود وزن اضافی در مرکز ثقل اتومبیل به وجود بیاید و در نتیجه شتاب و سرعت شما کاهش پیدا می ‌کند. شاید رانندگی در تابستان با رینگ اسپرت خودرو فولادی دشوارتر باشد اما یک مزیت برای رانندگی در فصل زمستان خواهد بود.

رینگ های فولادی نسبت به چرخ های آلیاژی، مقاوم تر هستند؛ به راحتی نمی شکنند و در برابر شوینده ها نیز مقاومت خوبی دارند. یکی از مسائل مهم برای رینگ اسپرت فولادی، مسئله اصطکاک است که در طولانی مدت می‌تواند دردسرساز شود. اندازه رینگ بر اساس اینچ یا سانتی متر بسته به کشور سازنده اعلام می ‌شود تا خریداران بتوانند مدل رینگ تایر را با مدل خودرو کنترل کنند.

برای کسانی که به دنبال خرید رینگ اسپرت خودرو با ظاهری زیباتر هستند، رینگ آلیاژی پیشنهاد می ‌شود اما فولاد، مقاوم ‌تر است؛ اگرچه زیبایی ظاهری کمتری دارد.

قیمت رینگ اسپرت خودرو


خرید رینگ اسپرت در رشت


یکی از نکاتی که در خرید رینگ اسپرت خودرو اهمیت دارد قیمت آن است. از آنجایی که از مواد اولیه مختلف برای ساخت رینگ تایر ماشین استفاده می شود، قیمت مواد اولیه بر قیمت محصول نهایی تاثیر گذار است. برای وسیله نقلیه سنگین، رینگ ‌فولادی پیشنهاد می شود اما برای وسایل نقلیه شخصی یا خودروهای لوکس، رینگ آلیاژی پیشنهاد می شود.



یکی از عواملی که هنگام خرید رینگ اسپرت خودرو باید توجه کنید، نحوه اتصالات پیچ و مهره به تایر ماشین است. وقتی می خواهید رینگ را نصب کنید باید مطمئن شوید که به راحتی از نظر اتصالات، روی چرخ ماشین قرار می گیرد؛ در غیر این صورت نه تنها به درستی نصب نمی شود، بلکه پول خود را هم هدر داده اید!

برای دریافت قیمت رینگ اسپرت خودرو چه در فروشگاه اینترنتی و چه در فروشگاه تایر ماشین، بهتر است مدل های مختلف را بررسی کنید و مدل مناسب با خودروی خود را با ویژگی هایی که در نظر دارید انتخاب نمایید.

نکات مهم برای خرید بهترین مدل رینگ اسپرت خودرو


خرید رینگ اسپرت در رشت


وقتی می خواهید یکی از مدل‌ های رینگ اسپرت خودرو را بخرید باید به تمام جوانب از شکل ظاهری گرفته تا مراحل نصب یا نگهداری از آن دقت کنید. اکثر رینگ برای تایر خودرو دارای یک پوشش آبکاری شده روی سطح خود هستند که باعث می ‌شود جلای بیشتری داشته باشند و درخشان به نظر برسند. وقتی می‌ خواهید رینگ تایر خودرو را تمیز کنید هرگز از شوینده های قوی و اسیدی استفاده نکنید؛ ابزار نوک تیز به کار نبرید؛ این کارها باعث آسیب بیشتر به رینگ می شود.

رینگ اسپرت خودرو را می توانید به صورت اینترنتی سفارش دهید، به شرطی که بدانید لاستیک خودروی شما از چه نوعی است و اندازه قطر یا ضخامت تایرها چقدر است.

اگر می خواهید در آینده تایر خودرو را عوض کنید، در حال حاضر از خرید رینگ تایر خودداری کنید و این کار را به زمانی واگذارید که لاستیک های نو را خریداری کرده اید.

قطر کلی چرخ ماشین مشخص کننده مدل رینگ آن است. اهمیت انتخاب درست رینگ اسپرت خودرو به اندازه ای است که می ‌تواند در سرعت شتاب و کیفیت رانندگی شما تاثیر بگذارد. حتی می تواند یک بار منفی یا بار اضافه را روی ماشین به وجود بیاورد. رینگ مناسب، کار را ساده تر می کند و از مشکلات بیشتر در حین رانندگی در جاده جلوگیری می نماید.