3 برند برتر تولید کننده انواع لاستیک 2021

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

3 برند برتر تولید کننده انواع لاستیک 2021

در این مقاله ما 3 برند برتر تولید کننده انواع لاستیک در بازار را از نظر عملکرد، ایمنی، فاکتور خطر و کیفیت کلی بررسی کرده‌ایم. پس بدون تبلیغ برندی، بهترین برندهای لاستیک در سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی می‌کنیم.

 برند برتر تولید کننده انواع لاستیک 2021

۱- لاستیک میشلین

میشلین بلافاصله با رنگ سفید مارشمالو مانند خود، توسط یک شرکت فرانسوی که سابقه آن به قبل از ۱۸۸۹برمی‌گردد شناخته شد. امروزه میشلین یکی از بهترین برندهای بسیار شناخته شده در جهان است که از لاستیک دوچرخه گرفته تا هواپیماهای بزرگ را تولید می‌کند. سالها پیش میشلین شهرت خود را از لاستیک‌های درجه یکی که قابلیت رساندن سوخت به صرفه به هر لاستیک را داشتند، کسب کرد. بنا به دلایل بسیاری ما میشلین را به عنوان لاستیک درجه یک انتخاب کردیم که مهم‌ترین دلیل انتخاب این برند عملکرد خوب آن در برابر ریسک کمتر است.

کارشناسان در مراکز تحقیقاتی میشلین در سراسر دنیا همه روزه در تلاشند تا بهترین و منحصربه‌فردترین طراحی لاستیک را ارائه دهند. این تحقیقات ﺑﺎ ﺗﺴﺖ ﻭ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻻﺳﺘﯿﮏ‌های خودرو ﺁﻏﺎﺯ میﺷﻮند. سپس ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ لاستیک ﺧﻮﺩرو ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻥ به کار می‌برند.

گفته می‌شود که لاستیک کامیون ستون فقرات یک شرکت بزرگ تولید لاستیک است. به طور کلی تولیدات میشلین عبارت است از:

  • مسافرتی
  • کامیون/ SUV
  • کامیون تجاری

در ادامه مطلب دسته‌بندی‌های مختلف لاستیک میشلین آورده شده است تا با انواع لاستیک‌هایی که توسط این تولیدکننده عرضه می‌شود آشنایی کامل داشته باشید.

01 Michelin Defender

لاستیک‌های تمام فصل میشلین مدل Defender

میشلین یکی از بهترین تولیدکننده‌های لاستیک تمام فصل محسوب می‌شود. این نوع لاستیک‌ها برای خودروهای خانوادگی، مینی‌ون‌ها و کراس‌اوورهای ﮐﻮﭼﮏ (CUV) که به خودروهای نیمه شاسی شهرت دارند، ﻃﺮﺍﺣﯽ می‌شوند. ساختمان این لاستیک به گونه‌ای است که بسیار دیر فرسوده می‌شود و رانندگی راحتی را در شرایط مرطوب، خشک و یا زمستانی فراهم می‌کند.

لاستیک

لاستیک بزرگراه میشلین مدل Premier LTX

مدل جدیدتر میشلین پریمیر LTX برای کامیون‌ها، SUVها و کراس‌اوورهای بزرگتر با تکنولوژی پیشرفته طراحی و برای رسیدن به یک رانندگی آرام و ایمن فراهم شده است. طراحی خلاقانه، عملکرد استثنائی و مصرف سوخت به‌صرفه از ویژگی‌های این لاستیک محسوب می‌شود.

برای اطمینان بیشتر راننده، تکنولوژی Evergrip (این تکنولوژی به معنای تغییر شکل شیارها در موقعیت‌های گوناگون است) در این نوع لاستیک‌ها قرار گرفته شده است تا توانایی توقف سریع خودرو حتی در جاده‌های مرطوب را داشته باشد.

لاستیک

لاستیک تمام سطح میشلین مدل LTX A/T

برای یک راننده کامیون یا SUV که زمان مشخصی را در جاده به سر می‌برد انتخاب لاستیک LTX A/T یک گزینه فوق‌العاده‌ای است که قابلیت‌های چند منظوره را در داخل یا خارج از جاده فراهم می‌کند.

این مدل شامل بلوک‌های آزاد عاج است که از یک ترکیب لاستیکی سبک ساخته شده است. علاوه بر این طرح لبه‌های تیز میشلین در گل، برف و یخ رد می‌اندازد که نشان‌دهنده یکی از بهترین برندهای لاستیک است.

لاستیک

لاستیک ران فلت (پنچررو) میشلین مدل Primacy MXM4

این مدل یکی از بهترین مدل‌های شناخته شده در صنعت لاستیک است. برای خودروهای سواری لوکس و کوپه‌ها طراحی شده و قابلیت جابجایی همزمان و انقباض را در هر شرایط آب و هوایی دارد.

مدل Primacy MXM4  کمترین سر و صدای ممکن را برای قابلیت ران فلت فراهم می‌کند. به علاوه پاسخگوی جابجایی خوب و مصرف سوخت بصرفه است. این لاستیک، انتخابی ایده‌آل برای رانندگی در تمام طول سال است.

لاستیک

لاستیک زمستانی میشلین مدل Latitude X-ICE

این تایر یکی از نخستین مدل‌های زمستانی بدون میخ میشلین برای کامیون‌ها و SUVهاست. ساخت این لاستیک به گونه‌ای است که ضمن داشتن عملکرد خوب در زمستان، عملکرد فوق‌العاده‌ای در جاده‌های خشک و تر دارد. این تایر با نماد کوه و برف شناخته می‌شود به این معنی که برای شرایط سخت زمستانی کاملا مناسب است.

گودیر

لاستیک تجاری میشلین مدل Agilis

میشلین اجیلیس برای ون‌های سبک تجاری ایده‌آل است. ساختار قدرتمند بدنه این مدل به منظور بارگیری بارهای سنگین، کشش عالی در شرایط مرطوب و خشک را به وجود می‌آورد. طراحی این مدل باعث عمر طولانی لاستیک و سواری روان آن می‌شود.

Goodyear logo 1

۲- لاستیک گودیر

گودیر یکی از شرکت‌های معتبر آمریکایی و یکی از سازندگان اصلی لاستیک است و در حال حاضر رتبه بزرگترین تولید کننده لاستیک در جهان را دارد. جدای از آن که لاستیک گودیر بسیار مناسب اتومبیل‌های رالی یا NASCAR است نام لاستیک گودیر باکیفیت همراه شده است. این مفهوم موجب شده محصولات گودیر به یکی از بهترین برندها هم برای رانندگان حرفه‌ای و مسابقه‌ای و هم رانندگان عادی بهترین باشد.

تنها دلیلی که لاستیک گودیر برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای بهترین گزینه است، دوام بالای آن است. اتومبیل‌های مسابقه‌ای معمولا در سرعت‌های بالاتر از ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و نیاز به بهترین لاستیک‌ها دارند.

لاستیک گودیر بخاطر فرسایش دیر هنگام، دوام بالا، اصطکاک مناسب با سطح جاده و جابه‌جایی فوق‌العاده بسیار مورد تمجید مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

گودیر ابتدا با فروتنی به عنوان تولید کننده لاستیک دوچرخه شروع به کار کرد و امروز این برند دارای لاستیک‌های مختلف برای انواع کاربردهاست. از جمله:

  • مسافرتی
  • کامیون (SUV)
  • تریلی
  • کامیون‌های تجاری
  • ماشین‌های باغبانی
  • ماشین گلف
  • ماشین‌های ساختمانی
  • ماشین آلات کشاورزی

بهترین مدل‌های لاستیک‌های گودیر کدام‌اند؟

لاستیک

لاستیک تمام فصل گودیر مدل Assurance Fuel Max (تضمین حداکثر سوخت)

لاستیک گودیر Assurance Fuel Max بهترین لاستیک تمام فصل گودیر است که برای خودروهای شخصی، کوپه‌ها و مینی ون‌ها ساخته شده است. همانطور که از نامش پیداست طراحی این مدل بیشتر بر روی مصرف سوخت عالی تمرکز دارد. الگوی عاج بهینه‌سازی شده با ترکیب خاصی، برای کاهش مقاومت در چرخش و بالا بردن بهره‌وری ساخته شده است.

این مدل گودیر در مصرف انرژی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر بر ساعت از گاز مصرفی را در طول عمر هر چهار لاستیک صرفه‌جویی می‌کند.

بزرگراه

لاستیک مخصوص بزرگراه گودیر مدل Wrangler SR-A

این مدل یکی از معتبرترین لاستیک‌های بزرگراه گودیر است که برای وانت کامیون‌ها، SUVها، خودروهای نیمه شاسی و اتومبیل‌های اسپرت ساخته شده است.

لاستیک Wrangler SR-A به گونه‌ای طراحی شده تا صدا و ارتعاش را به حداقل رسانده و سختی رانندگی کردن در انواع جاده‌ها همچون جاده‌های شنی یا جاده‌هایی با برف سبک را کاهش دهد.

03 Wrangler Trailrunner AT

لاستیک تمام سطوح گودیر مدل Wrangler Trailrunner AT

مدل فوق به عنوان یکی از بهترین لاستیک‌های خودرو در بازار است و تطبیق‌پذیرترین مدلی است که می‌توانید بیابید. Trailrunner به لطف اتصال بلوک‌های بزرگ عاج عملکرد خوبی در تمام سطوح ناهموار جاده از خود نشان می‌دهد. این تایر در ابتدا در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، این نوع تایر به دلیل سفتی و جابجایی عالی، بسیار مشهور است و طراحی آن بسیار مناسب رانندگی در بزرگراه‌ها و مسافت‌های طولانی هموار است.

04 Eagle F1 Asymmetric A S ROF

لاستیک ران فلت گودیر مدل Eagle F1 Asymmetric A/S ROF

مدل فوق یکی از بهترین برندهاست که جزو لاستیک تمام فصل محسوب می‌شود و برای رانندگی در سطح صاف مناسب می‌باشد. این مدل در زمان پنچری قابلیت حرکت داشته و همچنین از پاسخدهی استثنائی در پایداری زاویه و کشش فرمان برخوردار است.

تکنولوژی TredLock در این مدل با دارابودن لبه‌های قدرتمند، کشش بی‌نظیری در جاده‌های مرطوب یا خشک ایجاد می‌کند که سبب شده این لاستیک یکی از بهترین لاستیک‌های خودرو در دسته ران فلت شود.

05 Fierce Attitude M T

لاستیک گل و لای گودیر مدل Fierce Attitude M/T

مدل Fierce Attitude M/T برای رانندگی در گل و لای طراحی شده است. این مدل دارای ویژگی‌های بسیاری است که به سبب همین ویژگی‌هاست که گودیر یکی از بهترین برندهای لاستیک شناخته شده است.  ویژگی ابتکاری که در این مدل وجود دارد محافظ Rim Flange است که آسیب‌های احتمالی به رینگ را در رانندگی در جاده‌های خاکی به حداقل می‌رساند. لبه‌های زخیم عاج این لاستیک در گل و لای عمیق عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

لاستیک

لاستیک زمستانی گودیر مدل Ultra Grip Ice WRT

در میان لاستیک‌های زمستانی مدل Ultra Grip Ice WRT گودیر، با مهار سختی جاده‌های لغزنده، از لغزش خودرو به خوبی جلوگیری می‌کند و تعادل خودرو را در این جاده‌ها به خوبی حفظ می‌نماید.

در طراحی این مدل از تیغه‌های دو بعدی در مرکز لاستیک استفاده شده که قدرت فوق العاده‌ای را در هنگام توقف و شروع حرکت ایجاد می‌کند.

این مدل با نماد کوهستان و برف همراه است، که نشان دهنده توانایی حرکت خودرو در جاده‌های سخت زمستانی است.

07 Cargo

لاستیک تجاری گودیر مدل Cargo

لاستیک Cargo برای رانندگی در بزرگراه‌ها طراحی شده است. این مدل با طراحی منحصر به فردی که دارد عمر لاستیک را طولانی‌تر می‌کند. داشتن عاج‌های عمیق، طراحی شطرنجی و لبه‌های نیمه‌باز تایر، همگی در عمر زیاد لاستیک اثرگذار هستند. همچنین این ساختار سبب سایش یکنواخت سطح لاستیک شده و کمترین صدا را در حین رانندگی ایجاد می‌کند.

08 Marathon

لاستیک تریلر گودیر مدل Marathon

لاستیک Marathon گودیر می‌تواند بهترین انتخاب برای تریلرها باشد زیرا این لاستیک از ویژگی‌های کاربردی بسیاری برخودار است. لاستیک فوق برای رانندگی‌های طولانی مدت طراحی شده است تا راننده سواری نرم و روانی را با آن تجربه کند. همچنین دیواره بسیار مقاوم این تایر سبب شده تا در مسیرهای سخت عملکرد فوق‌العاده داشته باشد.

لاستیک

لاستیک مخصوص ماشین‌های باغبانی و گلف گودیر مدل Soft Trac

لاستیک گودیر مدل Soft Trac با شکل عاج دکمه‌ای و سطح عریضی که دارد کشش و عملکرد بی‌نظیری بر روی چمن و خاک نشان می‌دهد. ساختار این تایر، فشار کمی بر روی زمین ایجاد می‌کند تا استفاده از آن آسان و راحت باشد.

لاستیک

لاستیک ماشین آلات ساختمانی گودیر مدل Sure Grip Lug I-3

این مدل لاستیک گودیر مدتهاست که برای تجهیزات ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حفاری گسترده، همپوشانی، جذب و کشش بی‌نظیری را ایجاد می‌کند که از بین نمی‌رود.

لاستیک

لاستیک ماشین‌های کشاورزی گودیر مدل Power Torque

این مدل یکی از جدیدترین مدل‌های گودیر است. لاستیک Power Torque طوری ساخته شده که سخت‌ترین کارهای کشاورزی را به راحتی انجام می‌دهد. ساختار با دوام و مستحکم آن بدون فشار زیاد برای موقعیت‌های سخت کاملا آماده شده است. نیازی به گفتن نیست که این مدل چقدر در میان کشاورزان محبوب است.

لوگوی کنتیننتال

۳- لاستیک کنتیننتال

لاستیک کنتیننتال در این دسته‌بندی سومین جایگاه را از آن خود کرده است. شرکت تولیدکننده لاستیک کنتیننتال، از سال ۱۸۷۱ در کشور آلمان آغاز به کار کرده است. طی یک قرن و نیم کنتیننتال به یکی از تولیدکننده‌های مورد اعتماد انواع لاستیک، از اتومبیل‌های پیشرفته ورزشی گرفته تا موتور سیکلت تبدیل شد.

کنتیننتال به دلیل تولید برخی از بهترین مدل‌های لاستیک خودرو و مدل‌های تخصصی برای خودروهای لوکسی چون BMW و مرسدس بنز بسیار شناخته شده است. همچنین این برند به علت داشتن لاستیک‌هایی با ترکیبات منحصر به فرد، جا به جایی ایمن و راحت، عملکرد بی‌نظیر در جاده‌های خشک و مرطوب نیز شهرت پیدا کرده است.
قیمت لاستیک‌های کنتیننتال در مقایسه با برخی از برندهای برتر و باکیفیت لاستیک، معمولا کمی پایین‌تر است. این شرکت نیز همچون سایر برندها، لاستیک‌های تولیدی خود را با کاربری‌های مختلفی ارائه می‌دهد که عبارت است از:

  •  مسافری
  •  کامیون / SUV
  • کامیون / تجاری

در ادامه انواع مختلف لاستیک‌های کنتیننتال آورده شده است.

لاستیک تمام فصل کنتیننتال

لاستیک تمام فصل کنتیننتال مدل TrueContact Tour

TrueContact Tour یکی از شناخته شده‌ترین لاستیک‌های تمام فصل در بازار است. تکنولوژی EcoPlus در این مدل، به طرز باور نکردنی از فرسوده شدن زود هنگام عاج جلوگیری کرده و باعث مصرف به اندازه سوخت در جاده‌های خشک، تر و زمستانی می‌شود.

لاستیک بزرگراه کنتیننتال

لاستیک بزرگراه کنتیننتال مدل ContiTrace

مدل فوق لاستیکی قدرتمند برای رانندگی در بزرگراه و برای کامیون‌ها و SUVهاست. الگوی مبتکرانه عاج‌ها و ترکیبات بی‌نظیر به کار رفته در ساخت لاستیک، در جاده‌های خشک، مرطوب و برفی کاملا کاربردی است. فرسایش در این نوع لاستیک‌ها در طولانی مدت رخ داده و رانندگی با آنها نرم و روان خواهد بود.

لاستیک تمام سطح کنتیننتال مدل TerrainContact A/T

یکی از بهترین لاستیک‌های کنتیننتال برای رانندگی در تمام سطوح این مدل است. این لاستیک کامیون‌ها و SUVها را در بالا و پایین‌های خارج از جاده در تعادل کامل نگه می‌دارد. در حالی‌که عاج‌ها اصطکاک بی‌نظیری در سطوح خارج از جاده دارند، تکنولوژی EcoPlus  در آنها به شما امکان کیلومترها رانندگی در جاده‌های خاکی با مصرف سوخت بهینه را می‌دهد.

EcoPlus به همراه فناوری ComfortRide کمک می‌کند تا تجربه راحت و آسوده‌ای در رانندگی در انواع جاده‌ها داشته باشید. این لاستیک برند لاستیکبه روشنی ثابت می‌کند که یکی بهترین مدل‌های کنتیننتال در بازار است.

لاستیک اسپرت کنتیننتال

لاستیک اسپورت کنتیننتال مدل CrossContact UHP

ویژگی که لاستیک‌های کنتیننتال در میان سایر برندهای برتر دارد داشتن لاستیک‌های اسپورت فوق‌العاده است. مدل CrossContact UHP یکی از بهترین لاستیک‌ها با کارایی بالا در بازار است.

الگوی عاج‌های نامتقارن به طور خاص برای شتاب زیاد و قابلیت ترمز سریع طراحی شده است. این مدل برای جذب بهتر با سطح جاده در تمام فصول و همچنین پاسخگویی بهتر در حمل و نقل، ساخته شده و به کامیون‌ها وSUVها فرصت یک رانندگی استثنائی در جاده‌های خشک و مرطوب را می‌دهد.

لاستیک ران فلت کنتیننتال

لاستیک ران فلت کانتیننتال مدل ContiProContact SSR

دیواره‌های لاستیک مدل ContiProContact SSR به شدت مستحکم بوده تا خودرو بعد از یک پنچری قابل توجه تا ۸۰ کیلومتر قابلیت حرکت داشته باشد.

به علاوه، این مدل با پلیمرهای پیشرفته در عاج لاستیک ساخته شده است تا در تمامی انواع جاده‌ها، جابجایی فوق‌العاده و مطمئنی داشته باشد.

ContiProContact SSR قابلیت یک لاستیک تمام فصل را دارد همچنین مقاومت کم در چرخش و مصرف سوخت به صرفه‌ای که ارائه می‌دهد سبب شده تا این مدل انتخابی ایده‌آل برای رانندگان محافظ کاری که هنوز با قیمت آن کنار نیامده‌اند، باشد.

لاستیک زمستانی کانتیننتال مدل WinterContact SI

این تایر یک مدل مسافرتی فوق العاده است که با داشتن تکنولوژی PolarPlus انقباض بی‌نظیری در جاده‌های یخ، برف و جاده‌های مرطوب دارد.

PolarPlus یک ترکیب لاستیکی محتوی سیلیس بالا به همراه مخلوط لاستیک طبیعی و مصنوعی است. علاوه بر این تکنولوژی، WinterContact SI دارای یک شیار عمیق در هر دو شانه برای کمک به راننده در تشخیص فرسودگی نامتعادل و سایر مشکلات مکانیکی است.

برند لاستیکلاستیک تجاری کنتیننتال مدل VancoFourSeason

لاستیک فوق با کاربری چهار فصل و مناسب رانندگی در بزرگراه ساخته شده است. این تایر بسیار عالی و مناسب برای ون‌ها ،SUVها و کامیون‌های متوسط در رانندگی‌های طولانی مدت است.

ساخت و ساز منحصر به فرد این تایر و مقامت بالای آن در برابر پدیده هیدروپلنینگ یا لغزش خودرو بر سطح آب، سواری آرام و روانی را در بسیاری از شرایط فراهم می‌آورد. در نهایت، طراحی دو جداره این مدل برای رانندگی‌های طولانی در جاده بسیار مناسب است.لاستیک