تایر Mud-Terrain ( زمین گل و لای ) چیست؟

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

تایر Mud-Terrain ( زمین گل و لای ) چیست؟

طی صد سال گذشته با وجود جهش های عظیم در فناوری خودرو ، تنها چیزی که می تواند قدرتمندترین و پیشرفته ترین وسیله نقلیه را در مسیر خود متوقف کند ، گل و لای است. به همین دلیل است که اختراع تایر مناسب با این شرایط بسیار مهم بوده است .

لاستیک Mud Terrain چیست؟
در گذشته لاستیک Mud Terrain چیزی بیشتر از یک لاستیک تراکتور که البته راحتی خیلی کمی در جاده داشت ، نبود .  اما با گذشت زمان ساخت این تایر با تغییراتی روبرو بود . الگوی آج یکی از مهم ترین نکاتی بود که در طراحی این تایر به آن توجه شد . طراحی فاصله های زیاد و عمیق بین بلوک های آج ، برای خروج گل و لای و غیره در آن بسیار حائز اهمیت شد.

در ابتدا برای ساخت این لاستیک ها از ساختار بایاس استفاده می کردند . این لاستیک ها بسیار سنگین بودند و دوام کافی نداشتند . البته نسخه های اولیه تایر بایاس Mud Terrain عملکرد نسبتا خوبی داشتند ، آنها را اغلب با سواری بلند ، خشن و چیزی که برای رانندگی روزانه مناسب نیست می شناختند.
اما امروزه تکامل تایر Mud Terrain بسیار قابل توجه بوده است و به جای بایاس ، بیشتر آنها ساختاری رادیالی دارند که به کیفیت سواری در جاده و دوام آن کمک قابل توجهی کرد و با توجه به بهبود طراحی آج و ترکیبات لاستیکی آن ، اکنون از تایر Mud Terrain برای مجهز کردن یک خودرو روزانه نیز بکار می رود !

تایر Mud-Terrain ( زمین گل و لای ) چیست؟

خارج کردن گل و لای
یک واحد اندازه گیری اساسی برای هر نوع تایر Mud Terrain وجد دارد و آن سرعت تمیز کردن خود می باشد ، به این معنی که فاصله آج برای تایر Mud Terrain بسیار حیاتی و مهم است .  این فاصله های بزرگ باعث می شوند که با چرخش لاستیک ، گل و لای از داخل آن خارج شود .

مدعی مدرن
تایر رادیال Mud Terrain امروزی چیزی کمتر از یک شاهکار مهندسی نیست. ساخت لاستیکی که به اندازه کافی بادوام باشد و بتواند در زمخت ترین زمین ها حرکت کند و همچنین در بزرگراه روان بماند ، چیزی است که علاقه مندان به آفرود تا ده سال پیش رویای آن را می دیدند.

فاصله آج
یکی از ویژگی هایی که یک تایر Mud Terrain را نسبت به تایرهای دیگر نتفاوت کرده است ، فاصله بین آج آنها است.  این فاصله های عمیق و وسیع باعث افزایش چسبندگی در گل و لای می شوند و به سرعت نیز مانده های گل و لای را از شیارهای خود تخلیه می کنند . این تایر صدای بیشتری نسبت به تایرهای دیگر دارد.

آج دیواره جانبی
در سالهای اخیر اضافه شدن آج به دیواره های جانبی در تایرهای Mud Terrain بیشتر مشاهده شده است ، که یکی از ویژگی رایج این تایر محسوب می شود . به نظر یک طراحی ساده می باشد ، اما آج دیواره جانبی می تواند نقش مهمی در چسبندگی بر روی جاده ها داشته باشد.

 لبه های برجسته
برای آفرو در زمین های گلی ، شما نیاز به تایری دارید که لبه های برجسته داشته باشد . این لبه ها به لاستیک اجازه می دهند تا گل و لای ضخیم را از بین ببرند ، تا به شما توانایی عملکرد بهتر در آفرود را بدهد.

 میزان بار
هر لاستیک دارای بار مشخصی است که نشان می دهد تایر چه وزنی را می تواند تحمل کند .

همه تایرهای Mud Terrain برای خودروهای سنگین در نظر گرفته نشده اند و شما باید مطمئن شوید که تایر Mud Terrain شما می تواند از نظر وزنی ، خودرو و نیازهای احتمالی حمل و نقل شما را برطرف کند.

 زمین ترکیبی
تایرهای Mud Terrain با ارائه بلوک های بزرگ آجدار و فاصله های عمیق و بزرگ ، که معمولاً بر روی آن دیده می شود ، زمین های گل آلود و سنگلاخی را تسخیر می کنند به گونه ای که تایر All-Terrainاین ویژگی را ندارد . با این حال ، استفاده از الگوی آج و منحصر به فرد در دور تا دور تایر ، به این معنی است که از راحتی ، عملکرد و طول عمر بالای در جاده برخوردار است و این برای افرادی که نیاز به استفاده بیشتر از لاستیک خود دارند بسیار مهم است.