دستگاه آپارات لاستیک با بخار

دسته بندی ها: بررسی یکپارچگی آج, تایر, دانستنی در مورد لاستیک

دستگاه آپارات لاستیک با بخار چیست؟

دستگاه آپارات لاستیک که در اصطلاحات عامیانه با اسامی دستگاه پخت لاستیک ،دستگاه ترمیم لاستیک،لاستیک پز ،تیوپ پز،اتو لاستیک ،آپارات فلکه ای ،آپارات لاستیک بادی ،آپارات لاستیک کامیونی،آپارات لاستیک سواری،دستگاه پخت لاستیک ماشین سنگین و …….شناخته می شود دستگاهی است که از آن برای ترمیم پارگی لاستیک از کنج ،بغل ، کف و تمامی زوایای لاستیک استفاده می شود که با توجه به قیمت بالای لاستیک ، استفاده از این دستگاه در مراکز خدمات لاستیک و تعویض روغنی و تعمیرگاهها بسیار حائز اهمیت می باشد.

آپارات لاستیک با بخار
آپارات لاستیک با بخار

مزایای استفاده از دستگاه آپارات لاستیک با بخار

۱-صرفه جویی در وقت و انرژی

۲-ترمیم اتوماتیک و ایمن لاستیک

۳-دقت بالا و تمیزی کار عملیات پنچرگیری

۴- افزایش طول عمر لاستیک

اموزش كار با اپارات لاستيك با فناوری بخار

ابتدا شلنگ باد (با فشار ۶ بار) را به ورودی باد جک پنوماتیک دستگاه متصل و سیم دستگاه را به پریز برق متصل می کنیم.

با سنگ انگشتی بادی یا مینی فرز انگشتی محل پارگی لاستیک را از داخل و بیرون به اصطلاح سنگ زده تا سطح آن صاف وسپس محل را با بنزین شستشو داده تا آماده سازی اولیه انجام گردد. بعد از انجام این کار ،محل پارگی لاستیک را از داخل با سوزن مخصوص لاستیک و نخ مخصوص پنچری دوخته تا لاستیک برای انجام عملیات ترمیم یا پخت آماده گردد.

سپس چسب مخصوص لاستیک ترجیحا چسب گرم آلمانی را روی محل دوخت یا پارگی از داخل به میزان مورد نظر زده و بعد از آن تیپ پوپ پنچری یا وصله مورد نظر را روی آن می گذاریم ،بعد از اتمام کار از داخل لاستیک ،سیروب را به میزان مورد نظر روی محل پارگی که دوخته شده از بیرون لاستیک می گذاریم.

download

حال دستگاه آپارات لاستیک با فناوری بخار را روشن کرده و قسمت دوخته شده لاستیک را که آغشته به تیپ توپ و چسب گرم پنچری و سیروب پنچری می باشد بین ۲ اتوی دستگاه آپارات لاستیک قرار می دهیم وسپس کلید روشن شدن دستگاه را می زنیم ،و سپس کلید پنوماتیک جک را فشار داده و جک بادی به سمت پایین آمده و عملیات پرس و ترمیم و پخت لاستیک با استفاد از بخار انجام می گردد.

پس از خاموش شدن تابلو وصفر شدن تایمر و سرد شدن اتو کلید پنوماتیک جک را فشرده تا جک به سمت بالا بیاید. اکنون ترمیم و پخت لاستیک انجام شده و لاستیک خودرو آماده برای مصرف و باد زدن می باشد